Beden eğitiminin çağdaş eğitim akımları içerisinde yerini almaya başladığı, ayrıca dönemin koşulları ve ihtiyaçları bağlamında paramiliter bir anlamda değerlendirildiği II. Meşrutiyet dönemi, beden eğitimi tarihi açısından önemli bir kırılma noktası olarak görülmektedir. Çağdaş beden eğitimi anlayışının temellerinin atıldığı bu dönemin iyi bilinmesi beden eğitimi alanındaki mevcut sorunların gerçek nedenlerinin analiz edilmesinde ve objektif bir şekilde değerlendirilmesinde de yardımcı olacaktır. Ağır savaş şartlarına ve içinde bulunulan siyasi, sosyal ve ekonomik zorluklara rağmen, önemli bir mesainin harcandığı beden eğitimi alanı kendisine yüklenen pedagojik, paramiliter ve öjenik anlamlarla siyasi elitlerin rejimin ihtiyaçlarına uygun insan tipini ortaya çıkarma çabalarında da başat bir rol oynamıştır. İşte bu noktada beden eğitiminin düzenleyici, dönüştürücü ve çağdaşlaştırıcı bir araç olarak kullanıldığı II. Meşrutiyet döneminin derinlemesine incelenmesi gerekliliği de ortaya çıkmaktadır.
(Önsözden)