Bu kitap özellikle dış pazarlara açılmak isteyen firmalar için bir rehber niteliği taşıyor. Şirketlerin nasıl ve ne derece uluslararası hale gelebileceklerini inceleyen ilk bölümün ardından İhracat kavramı ve ihracat performansı konuları ele alınıyor. Son olarak, oldukça önemli bir konu olan dış pazarlara ilişkin psikolojik mesafe kavramı detaylı bir şekilde inceleniyor.
Psikolojik mesafe, firmaların dış pazarlara girişte öncelikle kendilerine dil, kültür, ekonomik gelişim, yaşam standardı ve benzeri açılardan kendilerine yakın gördükleri ülkelere girmeyi tercih etmeleri esasına dayanıyor. Bu özelliği ile pazar seçimi kararı üzerinde doğrudan etkisi olan bir kavram olarak ortaya çıkıyor.
Bu çalışma özellikle Türkiye gibi dış pazarlara açılmak için seferber olmuş ülkelerde firma yöneticilerinin psikolojik mesafe algısı kavramını anlamalarına ve ihracatın somut ve teknik kavramlarına ilave olarak bu soyut boyutuna da hakim olmalarına olanak sağlayacak bir yapıttır. Özellikle dış pazarlara açılarak hedeflerini büyütmek isteyen küçük işletmeler için psikolojik mesafe kavramı oldukça önem kazanmaktadır.
(Önsözden)