Kitabın içeriğinde bir sayfalık öğretim programı bulacaksınız. Sayfalarca hazırlanmış büyük bütçeli programlara rakip olarak hasta öğrenciyi hastanede öğrenmeye karşı güdüleyici, duygu yönlendirmesini sağlayan bir program bulacaksınız. Bu program mevcut öğretim programı değişse de değişmeyecek nitelikte hazırlanmıştır çünkü hem bilimsel süreç becerilerine hem de temel duygulara ve hastanede yapılabilecek materyallere dayanır. Bu sayede öğretenler son derece sade bir içeriği şartlara göre uygulayabilir.
İster akademisyenler, ister öğretmenler isterse sağlık personeli ya da hasta yakınları okusun ve uygulamaya çalışsın; program ve programa uygun materyaller, temelde bilim merkezleri olan hastaneleri, çocukların zaman öldürerek boş biçimde geçirdiği yerler olmaktan çıkarıp öğrenerek motivasyonlarını arttırdıkları birer okula dönüştürecektir.
Bu kitap çalışması, hastanedeki bir çocuğun hastanede kaldığı sürece neler yapılması gerektiğini anlatıyor gibi görünse de büyük eğitim değişimi/dönüşümü konusunda ipuçları da içermektedir.
Yazar, engelli öğrencilere yönelik yaptığı eğitim-öğretim çalışmaları ile tanınmaktadır. Yazara göre eğitim reformu ve iyileşmesi geride kalanlara odaklı tasarlanmalıdır.
(Tanıtım Bülteninden)