Birçok hareket aktivitesinin bu 4 grupta yansıdığını görebiliriz. Deneyim ve öğrenmenin etkisiyle, optimal bir şeklide uygulanan hareket veya hareket grubuna "motor beceri" denmektedir. Yürüme, koşma, sıçrama ve fırlatma gibi temel beceriler çok küçük yaşlardan itibaren gelişmeye başlarlar. Yeni hareketlerin öğrenilmesi ve beceri öğrenimi ise yaşam boyu süren ve sonu olmayan bir süreç olarak kabul edilir. Hareketler, basit formlarıyla öğrenilir ve kavranırlar. Tekrar edilerek ve pekiştirilerek öğrenmedeki aktarmalarla spor dalına özgü bir şekilde gelişirler.
Hareket ve becerilerin öğrenilmesi, Antrenman ve öğretim süreci içinde göz önünde bulundurulması gereken birçok boyutu içerir.Hareket ve beceri öğreniminde etkili olan unsurların çok boyutlu olması, bu süreçteki metodik uygulamalarla kuramsal bilgilerin birleştirilmesinin ne denli önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Hareket uygulamalarında hareket ve spordaki beceri kavramı, kişilik özelliklerinin yansıması olarak düşünülmelidir. Çünkü beceri, deneyimlerle mükemmel hale gelmiş, otomatikleşmiş sportif hareketleri içermektedir. Bu gerçek, bu süreci gerçekleştiren çok değişik boyutların da ele alınmasını gerektirmektedir.