İnsanların birbirleriyle ilişki kurmadan, etkileşmeden yaşamları sürdürmeleri olanaksızdır. Zira toplumsal yaşamın işleyişi insanı diğer insanlarla iletişim kurmasını zorunlu kılar. Bu nedenle iletişim, insanların toplu yaşamasının ürünü ve gereğidir. Her birey kuracağı kişilerarası iletişimle kendi varlığının anlamını kavrar, sahip olduğu bilgi, duygu, düşünceyi paylaşır, çevresi ve kendi yaşamı üzerinde etkin ve belirleyici olabilme çabası içerisinde olur.
İletişim olgusu aslında çağımıza özgü değildir. Örgütlü yaşamın var oluşundan günümüze bilinçli ya da bilinçsiz olarak uygulanmaktadır. Bugün liberal ekonominin hâkim olduğu çağımızda gerek kamu sektörü gerekse özel sektör geniş halka kitlelerine yönelik mal ve hizmet üretmekte ya da toplumla yönetsel ilişki içerisinde bulunmaktadır. Bu ilişkinin temelinde olan etkileme, ikna etme amacı için, "halkla ilişkiler ve iletişim", yaşamın tüm alanlarında görülmektedir. Aynı zamanda bir yönetim işlevi olan halkla ilişkiler; halkın tutumlarını değerlendirir, kuruluşu kamuoyu yararına olacak bir olaya yakınlaştırır, halkın anlayışını ve güvenini kazanmak için çalışır, planlama ve uygulamasını yapar.
Halkla İlişkiler ve İletişim ders kitabının, bu meslekle ilgilenmeyi düşünenlere ve aynı zamanda tüm meslek gruplarında çalışanlara, hayatın içinde olan tüm bireylere yararlı olacağına inanıyorum. Çünkü bu kitapta, sözlü iletişimin içinde, daha güzel konuşmamızı sağlayacak diksiyonla ilgili temel konular, ikincil iletişim olarak kabul edilmesine rağmen sözlü iletişimin tamamlayıcısı olan sözsüz iletişim yani beden dili ve jestlerimiz, sosyal bir birey olabilmemiz ve resmi ortamlarda zorda kalmamamız için bize gerekli olan protokol ve görgü kurallarımız, medya okuryazarlığından, algı, imaj ve müzakere yönetimine kadar birçok konu var. Faydalı olması dileklerimle...