Günümüzde futbol artık küreselleşmiş bir endüstri halini almıştır. Futbol sosyal yapıları değiştirmektedir, medya araçlarının katkısıyla milyonlara ulaşmakta ve kitleselleşmektedir.
Bu sektördeki başarılar ve başarısızlıklar artık sadece sahadaki onbir kişiyi ilgilendiren veya onları destekleyen binlerce taraftarı sevindiren üzen olgu olmaktan çıkıp; borsa değerlerini, ürün satışlarını etkileyen, binlerce çalışanın kaderini elinde tutan bir aktivite haline gelmiştir.
Başlangıcından itibaren futbol hep oyun olmanın ötesinde anlamlar taşısa da günümüzde ekonomik bir olgu olarak yerini almıştır. Bu nedenledir ki yeni bir araştırma alanı olarak "Futbol Ekonomisi", Endüstriyel Futbol", "Futbol Sanayisi" gibi kavramlar ekonomi literatürüne girmiştir.
Bu çalışma tüm dünyanın ilgisinin odaklandığı futbolun ekonomik ve sosyal boyutu üzerine yoğunlaşmaktadır.