"Fikri mülkiyet" ya da "fikri haklar" kavramı, kısaca fikir ürünleri üzerindeki hakları ifade eder. Ancak, bu alandaki hakları ifade etmek üzere, ulusal ve uluslararası düzeyde "fikri mülkiyet hakları" kavramı tercih edilir. Fikri mülkiyet hakları , telif hakları ve sınai mülkiyet hakları(patent, marka, tasarım gibi) şeklinde iki ana koldan oluşur. Bu haklarla ilişkili başka haklar (ticari adlar, internet adları, ilaçta veri koruması gibi) da vardır.
Üretimin ve ticaretin özünde, fikri mülkiyet haklarına etkin koruma sağlanması yatmaktadır. Şirket varlıkları arasında fikri mülkiyet haklarının ağırlığı giderek artmaktadır. Küreselleşme ve ticari rekabet, fikri mülkiyet haklarına ilişkin vergileme eğilimlerini de değiştirmektedir. Fikri mülkiyet haklarına ilişkin vergileme eğilimlerini de değiştirmektedir. Fikri mülkiyet haklarını vergilendirmede etkin bir yöntem belirlenmesi, özellikle yatırımcı ve girişimci kararları açısından önemlidir.
Bu kitapta, fikri mülkiyet haklarının korunması ve vergi sistemi ilişkileri analiz edilmiş, uluslararası boyutta dikkate alınarak vergilendirme konusunda bir öneri geliştirilmiştir. İlk bölümde fikri mülkiyet haklarının kapsamı, ikinci bölümde söz konusu hakların korunması, üçüncü bölümde bu hakların vergi-muhasebe sistemleri karşısındaki durumu ve son bölümde vergilendirmeye ilişkin bir analiz ve model önerisi ele alınmıştır.
Kitabın fikri mülkiyet hakları alanında çalışma yapanlara, özellikle mali müşavirlik-bağımsız denetim ve patent-marka vekilliği gibi meslek mensupları ile diğer uygulamacılara faydalı olması beklenmektedir.