Fen ve Teknoloji programlarının doğası öğrencilerin aktif olduğu bir yaklaşımı savunduğundan programa paralel yazılan her bir ders kitabı onlarca deney ve etkinlik içermektedir. Deneylerin yapılmama gerekçesi olarak, araç-gereç ve fiziksel ortam yetersizliği, derse ayrılan zamanın az olması gibi birçok neden gösterilmektedir. Bunların hepsine katılmakla birlikte ülkemizde birçok öğretmeninin, eğitim fakültelerinden ilkokul ve ortaokulda öğrencilerin yapması gereken deneyleri yapmadan ve bu alanda bir deneyim kazanmadan mezun oldukları bilinmektedir. Bizler, Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları Kitapları (6-8) ile programdaki tüm kazanımları becerileri ile birlikte kapsayan bu kaynakları hazırladık. Birinci, amacımız mevcut fen ve teknoloji öğretmenlerine ders kitapları dışında, müfredata paralel zengin içerikli bilgi, etkinlik, deney ve ölçme değerlendirme etkinliklerinden faydalanabilecekleri bir kaynak sunmaktır. İkinci amacımız ise Eğitim Fakültelerinin Fen Bilgisi Eğitimi Programında bulunan Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I-II derslerinin doğasına uygun ve bu derslerin içeriğine paralel bir doküman hazırlamaktır. Yapan yaptırır görüşünün hakim olduğu bir düşüncenin galip gelmesi ümidiyle….