Sosyal bilgiler öğretimi, ülkelerin etkin vatandaş yetiştirmek amacıyla sürdürdükleri eğitim faaliyetlerinin omurgasını oluşturmaktadır. Çünkü okul programlarındaki tüm dersler vatandaş yetiştirmeye belli oranlarda katkıda bulunuyor ise de, aslî amacı bu olan ders Sosyal Bilgilerdir. Bundan dolayıdır ki sosyal bilgiler öğretim programları, ülkelerin yetiştirmek istedikleri ideal vatandaşın özelliklerini en iyi yansıtan veri kaynağı olarak öne çıkmaktadır. Bu itibarla ülkelerin söz konusu programlarının incelenmesi, ülkelerinin olduğu kadar dünyanın da geleceğini inşa edecek yeni nesil vatandaşların niçin ve nasıl yetiştirildiğinin saptanması anlamına gelmektedir.
Vatandaşlık eğitimi yada sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi, ülkelerin eğitim politikalarını oluşturanlar kadar, bu alan(lar)da çalışan bilim adamları için de son derece önemlidir. Zira böyle çalışmalar; sosyal bilgilerin programa ilişkin nitelikleri, felsefî ve kuramsal temelleri ve eğitim süreçleri üzerine okuma ve araştırmalar yapan bilim adamlarına, bunların farklı siyasî, tarihî, coğrafî, kültürel ve ekonomik koşullara sahip ülkelerde nasıl uygulama alanına taşındığını göstermesi bakımından önemlidir. Keza bu tür araştırmalar, her ülkeyi az çok etkileyen küresel siyasî, ekonomik, doğal vs gelişmelerin bu ülkelerde sosyal bilgiler öğretimi üzerinde ne kadar ve nasıl etkili olduğunu izleme fırsatı verdiği için de ayrı bir önem taşımaktadır. Almanya, ABD, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Güney Afrika Cumhuriyeti, İngiltere, İran İslam Cumhuriyeti, İrlanda Cumhuriyeti, İsveç, Jameika, Japonya, Kanada, Mısır, Norveç, Pakistan, Singapur, Yeni Zelanda ve Yunanistan sosyal bilgiler ve benzer içerikteki öğretim programlarının incelendiği bu kitap da ülkemizde bu alandaki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır.