Bu kitap ambalaj tasarımı ile ilgilenen ve ambalaj tasarımı dersleri alan yaratıcı girişimciler için hazırlanmıştır. Ambalajların yaşantımızın vazgeçilmez parçası olduğu şu günlerde, ambalajla ilgisi olmayan tek bir kişi yok gibidir.
Ambalajlama birçok farklı şekilde tanımlanabilir. Ancak ambalajlamanın bir satış tekniği olduğu gerçeği unutulmamalıdır. Ambalaj, içinde barındırdığı ürünü koruduğu kadar tanıtacak ve satışını artıracak önlemler sürecidir. Etkili Ambalaj Tasarımı kitabı, bu önlemlerin tasarım sürecini örnekleriyle anlatmaktadır.
Tasarımın yol haritasını çıkartmış olan Etkili Ambalaj Tasarımı kitabı üç önemli bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ambalajın tanımı, işlevleri, tarihçesi ve ambalajın dili anlatılmıştır. Ambalajın dili, tüketiciyle konuşma yöntemidir. Bu yöntemde ambalaj, form dili, renk dili, metin dili ve resim dilini kullanmaktadır. Etkili tasarım, doğru, hızlı ve anlaşılır bir dil anlamına gelmektedir.
Etkili Ambalaj Tasarımı kitabının ikinci bölümünde markanın tanımı yapılarak tasarımdaki önemine vurgu yapılmıştır. Bir şeyin en az bir kişi tarafından biliniyor olması genel mantığıyla markayı oluştururken, kişi sayısının artması iyi bir markayı oluşturur. Marka, bilinen kişilerce tavsiye edilir, satılmasını sağlaması durumda ise markanın kalitesi oluşur ki bu kitapta kaliteli markanın algıda nasıl oluşturulduğu örneklenmiştir. İkinci bölüm, asıl konu ambalaj tasarımını form ve kapak tasarımı olarak iki geniş anlatımla ele almıştır. Bol görsel destekle anlatılan ambalaj tasarımı bölümü, ambalaj malzemeleri ve çeşitliliğiyle sonlandırılarak tasarıma uygun malzeme seçimine değinilmiştir.
Etkili Ambalaj Tasarımı kitabının son bölümünde hedef kitle ele alınmıştır. Hedef kitlenin özellikleri, algısal seçiciliği ve tasarım beklentileri örneklendirilmiştir. Etkili Ambalaj Tasarımı kitabı, form ve grafik olarak tasarlanmış bir ambalajın, tüketici algı tasarımı yapılmadan eksik olacağını vurgulamaktadır.