"Zaman, tüm öğretmenlere herhangi başka bir yolla etkin biçimde elde edilemeyen bir hedefi başarmak için dramayı nasıl kullanabileceklerini gösterecektir". (Dorothy Heathcote)
Günümüzde önde gelen gelişmiş ülkelerin erken çocukluk eğitiminden başlayarak yükseköğretime kadar uzanan bir yelpazede öğretim programlarında yaratıcı drama derslerinin yer aldığı dikkate alındığında farklı üst düzey becerilerin gelişiminde ve akademik başarının artırılmasında yaratıcı drama etkinliklerinin hayrete düşüren ve uygulama isteğini körükleyen bir role sahip olduğu görülmektedir. Bu önem çerçevesinde gelişen ve değişen neslin küresel düzeyde farklılaşan gereksinimleri dikkate alındığında erken çocukluk eğitiminde farklı öğretim yöntem ve tekniklerle bütünleştirerek, öğretim araç gereçlerinin, teknolojilerinin ve ortamın nitelikli biçimde tasarlanacağı öğrenme fırsatlarında, yaratıcı dramadan yararlanma ihtiyacı kaçınılmazdır.
Ek olarak öğrenme güçlüklerinin iyileştirilmesinde, bilişsel yetersizliklerin ve bedensel sınırlılıkların öğrenmede ve zihinsel, sosyal, devinsel becerilerin gelişimindeki dezavantajlarının azaltılmasında yaratıcı dramanın iyi oluşa iten eşsiz gücü yadsınamaz. Bu bağlamda erken çocukluk eğitiminde yaratıcı drama etkinliklerinde çocukların bireysel farklılıklarını göz önüne alacak ve öğrenme ortamını ihtiyaca uygun olarak nitelikli bir biçimde tasarlayacak uygulayıcıların rolü büyüktür.
(Tanıtım Bülteninden)