Endüstri 5.0 sürecinde pazarlama ve teknoloji ilişkisinin ortaya koyulduğu bu çalışmada Endüstri 5.0 süreci; toplumların dijitalleşmesi ile pazarlama ve teknoloji ilişkisini kapsayan konular açısından ele alınmaktadır. Bu anlamda Endüstri 5.0 kapsamında tüketici, tüketicideki değişim, nöro pazarlama çalışmaları, ürün ve teknoloji - ürün ilişkisi, fiyatlandırma, yeni ödeme sistemleri, dijital ödeme yapıları, tutundurma ve yeni teknolojiler ile tüketiciye ulaşma, dağıtım ve tedarik zincirinde yeni nesil teknoloji uygulamaları, endüstriyel nesnelerin interneti, müşteri ilişkileri yönetimi konuları detaylı olarak açıklanarak Endüstri 5.0 sürecinde pazarlama ve teknoloji ilişkisi orta-ya koyulamaya çalışılmıştır.
Toplumların hızlı bir biçimde dijitalleşmesi süreci olan Endüstri 5.0 birçok alanda getireceği hızlı dönüşüm ile toplumlara katma değer sağlayacak uygulamalar sunmaktadır. Bu çalışmada Endüstri 5.0 sürecinin doğru anlaşılması ve uygulanmasını amacıyla, geleceğin dünyasındaki pazarlama yönlü değişiklikleri öngörmek isteyen bireylerin yaralanması amaçlanmaktadır.