Eğitim programı, bir eğitim sisteminin öğrenme konusunda güttüğü amaçların gerçekleşmesine yönelik tüm yaklaşım ve araçları tek başına açıklamaz. Eğitim programı, öğretilmesi uygun görülenlerin tanımlanmasına ilişkin bir sürecin sadece görünen kısmıdır. Eğitim niçin ve nasıl yapılacak, hedefe nasıl ulaşılacak, sonuçlar nasıl değerlendirilecek, nasıl bir temel eğitim verilecek, nasıl bir hizmetiçi eğitim öngörülecek ve hangi araçlar sağlanacak şeklindeki sorulara cevap verir.
İşte bu nedenle, bu kitap, örgün ve yaygın eğitimde, program geliştirmeye ilişkin kendine özgü genel işlemlerin açıklanmasını hedeflemektedir. Bu bağlamda öğretmenlere, eğitimden sorumlu kişilere, araştırmacılara ve program geliştirme durumuyla karşı karşıya kalanlara eğitimde uygulanabilir bir program geliştirme yaklaşımı ve kılavuzu sunulması, ayrıca uzmanlarca iyi bilinen ancak gerçekleştirmekten kaçınılan uygulamalara ilişkin bakış açıları sağlanması bu kitabın temel amacıdır.
(Tanıtım Bülteninden)