Bu çalışma; öğretmen adaylarına ve kendilerini geliştirmeleri sürecinde öğretmenlere temel bilgi, tutum ve becerileri kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır.
Kitap, YÖK Kur tanımına uygun olarak on iki bölümden oluşmaktadır. İlk altı bölüm "gelişim", sonraki altı bölüm ise "öğrenme" konularını kapsamaktadır. Bölümlerin içerikleri hazırlanırken hem kurumsal boyut hem de uygulama boyutu göz önüne alınmıştır.
Kitabın içerikleri oluşturulurken tüm bölümlerde "Eğitim Psikolojisi" konularını kapsaması ve bu konulara uygun içerik oluşturulması dışında bir kaygı yaşanmamıştır. Her bölümde öğrenme hedeflerine de yer verilmiştir. Bu hedeflere ulaşabilmek içinde bölüm içerisinde ve bölüm sonlarında tartışma soruları ve örnek olaylarla konu ezberden kurtarılarak, ilgili konuları kavrama, analiz etme ve uygulama gibi üst düzey öğrenme hedeflerine ulaşmak amaçlanmıştır.
(Tanıtım Büleninden)