Değerli eğitimciler, öğretmenler ve öğretmen adayları. Bu kitap, Eğitim Fakülteleri Sınıf Öğretmenliği Bölümleri için hazırlanan ve–1998 yılından itibaren uygulamaya giren, "Müzik 1" dersi programına göre hazırlanmıştır. Bu nedenle, programda yer alan konular; genelden Özele doğru bir sıralama içinde düzenlenmeye çalışılmış ve müzik kültürü verebilmek hem de sınıf öğretmeni adaylarında müzik dersi alan bilgisi oluşturulmak amacıyla işlenmeye çalışılmıştır.
ilköğretim kurumlarının yapısı ve ilköğretim çağı çocuğunun müziksel gelişimi birlikte göz önünde bulundurularak, "İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı"; Birinci Devre (1., 2., 3. sınıf), İkinci Devre (4., 5. sınıf) ve Üçüncü Devre (6., 7., 8. sınıf) olmak üzere birbirini izleyen üç aşamadan oluşturulmuştur.
İlköğretimde müzik eğitiminin en önemli boyutunu müzik öğretimi oluşturur. İlköğretimde müzik eğitimine ilişkin tasarlamalar, düzenlemeler ve uygulamalar daha çok müzik öğretimi üzerinde odaklanır.
İlköğretimde müzik öğretimi denilince, ilköğretim ortamında daha çok öğretmen ile Öğrenci arasında oluşan müzikal iletişime dayalı müzikal öğretme ve öğrenme süreci, bu sürece ilişkin müzikal öğretim düzeneği, bu düzenek ve süreçte kapsanan müzikal öğretme ve öğrenme etkinlikleri anlaşılır. Bütün bunların temelinde müzikal yaşantı vardır. Müzikal yaşantı, öğrenci ile çevresi arasındaki müzikal etkileşim ve bu etkiselimin öğrencideki izlenimleridir.
İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı'nda derslerin işlenişi müzik yapma (söyleme, çalma, yaratma ve dinleme) üzerine kurulmuştur. Bu kitap, buna paralellik gösterecek şekilde ele alınmış ve "müzik bilgisi edinme, söyleme, çalma ve müzikal yaratma" boyutları dikkate alınarak hazırlanmıştır.