Bir elektronik ticaret işletmesinin en önemli unsuru web sitesidir. Web sitesi başarısını belirleyen en önemli unsurlar ise kullanıcı memnuniyeti ve kullanıcıların net fayda algılarıdır.
Bu araştırmanın amacı "kullanıcı memnuniyeti" ve "ziyaretçilerinin internet sitesinden alışveriş yaptıktan sonra ortaya çıkan net fayda algıları"'nı etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.
Bu araştırma tanımlayıcı kesitsel bir araştırma olup beşli likert ölçeği ile toplanan nicel veriler kullanılmıştır. Toplanan veriler analiz edilerek, teorik olarak ortaya konulan modelin hipotezlerinin sınanmasında çok değişkenli istatistiksel bir teknik olan "Yapısal Eşitlik Modeli" kullanılmıştır.
Bu araştırmanın bilimsel katkısı ise literatürde yer alan site performansı ile ilgili boyutların birbirleriyle ilişkilerinin bilimsel sonuçlarının ortaya konulmasıdır.
(Önsözden)