Donanımlı ve Sorumlu İnsan – Hakim Açıklamalar – Anılar – Makaleler Ali Em  - Kitap

Donanımlı ve Sorumlu İnsan – Hakim

Açıklamalar – Anılar – Makaleler

4. Baskı, 
Kasım 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
208
Barkod:
9786256147911
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
340,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Diğer Baskılar
1. baskı
Nisan 2018
18,52
18,52 (%0)
Kitabın Açıklaması
Eserin içeriğinde; Mülkün temeli adalet olduğu özdeyişten hareketle, Devletin temel unsurlarından biri olan İNSAN'ı, adaletin ana unsurlarından biri olan HAKİM'i aynı çizgide buluşturmak suretiyle hukuk devletindeki sosyal yaşam düzeyinin altyapısı verilmekte, donanımlı ve sorumlu insanın-hakimin olması gereken nitelikleri belirtilmekte, bu bağlamda YAZAR, hakimlik mesleğindeki özelliği olan yaşanmışlıklarını ANILAR olarak açıklamakta, sosyal yaşamda insan olarak, yapılması ve olması gereken iş, işlem ve davranışlar bir bütünlük içerisinde yazılı olarak dile getirmektedir. Böylece düşünülen, hedeflenen, yaşanması özlenen ortak değerlere öncelik veren bir yaklaşımın, insanlığa ve meslek mensuplarına yol göstericiliği yapılmaktadır.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
SUNUŞ 
7
SUNUŞ (2) 
9
SUNUŞ (3) 
10
SUNUŞ (4) 
11
İÇİNDEKİLER 
13
GİRİŞ 
21
BİRİNCİ BÖLÜM
HUKUK DEVLETİ
I. GENEL OLARAK 
23
II. NİTELİKLERİ 
24
İKİNCİ BÖLÜM
I. İNSAN TANIMI 
27
II. İNSANIN ÖZELLİKLERİ 
28
III. İNSANIN ZAMANSAL YAŞAM EVRELERİ 
30
A. ÇOCUKLUK DÖNEMİ 
30
B. GENÇLİK DÖNEMİ 
32
C. OLGUNLUK DÖNEMİ 
32
D. YAŞLILIK DÖNEMİ 
33
IV. İNSANIN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 
34
V. İNSANIN TOPLUMSAL İŞLEVİ 
36
A. İNSANIN KENDİNE KARŞI GÖREV VE SORUMLULUKLARI 
36
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
SORUMLULUKLARI 
36
C. TOPLUMUN İNSANLARA KARŞI GÖREV VE
SORUMLULUKLARI 
37
VI. İNSANIN YAŞAMASI GEREKEN YERLEŞİM YERLERİ 
38
A. ŞEHİRLEŞME 
38
1. Şehirler yönünden 
39
2. Konutlar yönünden 
40
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
I. ADALET 
41
II. HÂKİM 
43
III. HÂKİMİN NİTELİKLERİ 
44
IV. HÂKİMLİĞİN TARİHÇESİ 
45
V. HÂKİMLERİN YETİŞTİRİLMESİ VE DONANIMLARI 
47
VI. HÂKİMLERİN BAĞIMSIZLIĞI–TARAFSIZLIĞI 
48
A. SÜBJEKTİF TARAFSIZLIK 
49
B. OBJEKTİF TARAFSIZLIK 
49
VII. YARGI ETİĞİ–ŞEFFAFLIK 
49
A. BİRLEŞMİŞ MİLLETLER İNSAN HAKLARI KOMİSYONUN 23
NİSAN 2003 TARİHLİ OTURUMUNDA KABUL ETTİĞİ
“BANGALORE YARGI ETİĞİ İLKELERİ” 
50
1. Bağımsızlık 
50
2. Tarafsızlık 
50
3. Doğrululuk ve tutarlılık: 
51
4. Dürüstlük 
51
5. Eşitlik 
51
6. Ehliyet ve Liyakat 
51
B. İSTANBUL BİLDİRGESİ VE UYGULAMA TEDBİRLERİ 
51
C. TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ 
53
HÂKİMLER VE SAVCILAR KURULU KARARI 
54
TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ 
54
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
I. HÂKİMLİK MESLEĞİM 
63
II. MESLEKİ ANILARIM 
64
GÖLE 
65
I. Göle Yolculuğu 
65
II. Adaylık Dönemini İyi Değerlendirmek 
66
III. Gaz Vermek 
66
IV. Algılama 
67
V. Herkes Oyun Oynuyor 
68
VI. Uzak Durmak 
68
VII. Beni Tanıdınız mı? 
69
VIII. Yargılama Dışı Sorumluluk 
70
IX. Minibüs Yolculuğu 
70
X. Özgüvenli Olmak 
71
XI. Kamyonla Hopa Yolculuğu 
72
XII. Tipiye Yakalanmak 
73
XIII. Toplumun Farklı Bakışı 
74
FINDIKLI 
75
I. Hak Arama 
75
II. Darlanmak 
75
III. Hakimin Tanıklığı 
76
IV. Yemek Yemenizde Sakınca Var 
77
V. Söylemlerinle Rahatsızlık Vermek 
78
VI. Bu Ne Biçim Seçim 
79
VII. Özeleştiri 
80
VIII. Ön yargılardan uzak durmak 
80
HAYMANA 
82
I. Usul Bilmek 
82
II. Kaplıca 
83
III. Biletçi 
83
IV. Sütçü 
84
V. Mahkemenin Tarafsız Görünümü 
85
VI. Mahkemenin Tarafsızlığı 
86
VII. Otobüs Yolculuğu 
86
VIII. Pazar Yeri 
87
IX. Mezar Açmak 
88
X. Yargılama Disiplinine Uymak 
88
XI. Sünnet Düğünü 
90
XII. Taze Balık 
90
XIII. Vicdanlı Olmak 
91
XIV. Takdiri İndirim 
91
XV. Tavuk Hırsızlığı 
92
XVI. Acı ve Zorluk Yaşamak 
93
ASKERLİK 
94
I. Sevk Ertelemesi 
94
II. Kontrol etmek 
95
ADALET BAKANLIĞI 
97
I. Teori ve Uygulama 
97
II. Bilgilenme Hakkı 
97
III. Doktor Koltuğu 
98
IV. Bulunduğun Konuma Göre Hareket Et 
99
V. Genel Müdürlüğüm 
100
VI. Yabancı Dil Bilmek 
101
VII. Kişilikli Olmak 
102
YARGITAY 
104
I. Başarının Anahtarı 
104
II. Yargıtay’ın Farklılığı 
105
III. Hizmetlinin Eşitlikçi Yaklaşımı 
106
IV. İşin ve Mesleğinin Ehli Olmak 
106
YÜKSEK SEÇİM KURULU 
108
I. Çalışma Konularına Hakimiyet 
108
II. Çobanın Adalet Anlayışı 
109
III. Özelliği Olan Hukuk 
110
IV. Kamu Hizmetinde Özenlilik 
110
V. Huzur Bulmak 
111
BEŞİNCİ BÖLÜM
MAKALELERİM
I. ZAMAN PLANLAMASI VE TAKVİMİN ÖNEMİ 
113
II. TOPLUMUN GELECEĞİ OLAN ÇOCUKLAR 
116
A. AİLENİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ 
116
ana ve babanın etkisi 
117
babanın dolaylı etkisi 
118
B. EĞİTİM–ÖĞRETİM KURUMLARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ
ETKİSİ 
118
C. ÇOCUĞUN AİLE YAŞAMINDAN VE EĞİTİM– ÖĞRETİMDEN
UZAK KALMASI 
118
1. Aile yaşamından ayrı kalmış çocuklar 
119
2. Eğitim – öğretim kurumlarından yararlanamamış
çocuklar 
119
III. YAŞLILAR HAFTASI 
121
IV. İNSAN DONANIMI VE BAŞARISI 
123
A. BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ 
123
B. EĞİTİMİN ÖNEMİ 
124
V. ÜNİVERSİTELER VE TOPLUMSAL ETKİLEŞİM 
126
A. KURUMSAL YAPILANMA 
127
B. ÖĞRETİM ÜYELERİ VE ÖĞRETİM GÖREVLİLERİ 
128
C. ÖĞRENCİLER 
128
VI. TOPLUMSAL ŞİDDET VE HOŞGÖRÜSÜZLÜK 
130
HOŞGÖRÜSÜZLÜK 
131
VII. TRAFİK VE EĞİTİM 
133
A. SÜRÜCÜ 
133
B. ARAÇ 
134
C. TRAFİK GÜZERGÂHLARI 
135
VIII. İMAR PLANLARI VE ŞEHİRLEŞME 
137
YER SEÇİMİ VE ŞEHİRLEŞME 
137
İmar hükümleri 
138
Sakin şehirler 
139
IX. SOSYAL YAŞAMDA ZARARLI ALIŞKANLIKLAR İLE BAĞIMLILIKLAR 
140
A. TANIMLARI VE ÖZELLİKLERİ: 
140
1. Zararlı alışkanlıklar 
140
2. Bağımlılık 
141
B. KORUMA, TEDAVİ VE TOPLUMA KAZANDIRMA: 
142
1. Önleyici koruma önlemleri 
142
2. Tedavi ve topluma kazandırma önlemleri 
143
X. TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ İÇ TÜZÜĞÜ 
144
A. HUKUKİ NİTELİĞİ 
144
B. YÜRÜRLÜKTEKİ İÇTÜZÜK 
145
XI. KÜRESELLEŞEN DÜNYADA ÖĞRETİM VE EĞİTİMİN ÖNEMİ VE
BU KAPSAMDA HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ 
147
A. KÜRESELLEŞME (YENİ DÜNYA DÜZENİ, GLOBALLEŞME) 
147
B. HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ 
151
XII. İNSAN OLMAK 
156
A. İNSANIN, HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ VÜCUT
BÜTÜNLÜĞÜNE, RUHSAL VE ZİHİNSEL YAPISINA KARŞI
ÖZENLİ VE DİKKATLİ OLMASI 
156
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
SORUMLULUKLARI 
157
XIII. BİLGİ EDİNMEK VE OKUMAK 
158
XIV. VESAYET KURUMU VE ÇOCUKLAR 
160
XV. ÖRNEK İNSAN NİZAMÜLMÜLK (1018–1092) 
162
XVI. TÜRK MEDENİ KANUNUNDA NOTERLİK 
164
A. TÜRK MEDENİ KANUNU 
164
B. NOTERLİK KANUNU 
165
XVII. LİYAKAT – SÜREKLİ EĞİTİM 
168
A. NİTELİKLERİ 
169
B. HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 
169
XVIII. HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ 
172
XIX. GEREKÇE–KARAR 
175
XX. SOSYAL YAŞAMDA İNSAN 
178
Hedef koymak 
178
Donanımlı olmak 
179
Akılcı ve ölçülü olmak 
179
XXI. YAŞLILIK VE HUKUKU 
181
Yaşamın son evresi 
181
XXII. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 
184
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANA UNSURLARI 
185
XXIII. MEVSİMLER VE KÜRESEL ISINMA 
187
En önemli neden 
187
Hazan ve hüzün 
188
XXIV. İNSAN YAŞAMINDA SU 
190
Ölçülü ve akılcı kullanım 
191
XXV. İNSAN YAŞAMININ PARAMETRELERİ 
193
Hedef koymak 
193
Akılcı ve ölçülü olmak 
194
XXVI. DİL 
196
XXVII. SAĞLIK–ŞİDDET 
199
XXVIII. ULAŞABİLİRLİK 
202
ALTINCI BÖLÜM
I. SONUÇ 
205
II. YAZARIN ÖZGEÇMİŞİ 
208