II. İNSANIN ÖZELLİKLERİ
28
III. İNSANIN ZAMANSAL YAŞAM EVRELERİ
30
IV. İNSANIN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ
34
V. İNSANIN TOPLUMSAL İŞLEVİ
36
A. İNSANIN KENDİNE KARŞI GÖREV VE SORUMLULUKLARI
36
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
C. TOPLUMUN İNSANLARA KARŞI GÖREV VE
VI. İNSANIN YAŞAMASI GEREKEN YERLEŞİM YERLERİ
38
III. HÂKİMİN NİTELİKLERİ
44
IV. HÂKİMLİĞİN TARİHÇESİ
45
V. HÂKİMLERİN YETİŞTİRİLMESİ VE DONANIMLARI
47
VI. HÂKİMLERİN BAĞIMSIZLIĞI–TARAFSIZLIĞI
48
A. SÜBJEKTİF TARAFSIZLIK
49
B. OBJEKTİF TARAFSIZLIK
49
VII. YARGI ETİĞİ–ŞEFFAFLIK
49
A. BİRLEŞMİŞ MİLLETLER İNSAN HAKLARI KOMİSYONUN 23
NİSAN 2003 TARİHLİ OTURUMUNDA KABUL ETTİĞİ
“BANGALORE YARGI ETİĞİ İLKELERİ”
50
3. Doğrululuk ve tutarlılık:
51
B. İSTANBUL BİLDİRGESİ VE UYGULAMA TEDBİRLERİ
51
C. TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ
53
HÂKİMLER VE SAVCILAR KURULU KARARI
54
TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ
54
II. Adaylık Dönemini İyi Değerlendirmek
66
V. Herkes Oyun Oynuyor
68
VII. Beni Tanıdınız mı?
69
VIII. Yargılama Dışı Sorumluluk
70
XI. Kamyonla Hopa Yolculuğu
72
XII. Tipiye Yakalanmak
73
XIII. Toplumun Farklı Bakışı
74
III. Hakimin Tanıklığı
76
IV. Yemek Yemenizde Sakınca Var
77
V. Söylemlerinle Rahatsızlık Vermek
78
VIII. Ön yargılardan uzak durmak
80
V. Mahkemenin Tarafsız Görünümü
85
VI. Mahkemenin Tarafsızlığı
86
X. Yargılama Disiplinine Uymak
88
XVI. Acı ve Zorluk Yaşamak
93
IV. Bulunduğun Konuma Göre Hareket Et
99
VI. Yabancı Dil Bilmek
101
I. Başarının Anahtarı
104
II. Yargıtay’ın Farklılığı
105
III. Hizmetlinin Eşitlikçi Yaklaşımı
106
IV. İşin ve Mesleğinin Ehli Olmak
106
I. Çalışma Konularına Hakimiyet
108
II. Çobanın Adalet Anlayışı
109
III. Özelliği Olan Hukuk
110
IV. Kamu Hizmetinde Özenlilik
110
I. ZAMAN PLANLAMASI VE TAKVİMİN ÖNEMİ
113
II. TOPLUMUN GELECEĞİ OLAN ÇOCUKLAR
116
A. AİLENİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
116
ana ve babanın etkisi
117
babanın dolaylı etkisi
118
B. EĞİTİM–ÖĞRETİM KURUMLARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ
C. ÇOCUĞUN AİLE YAŞAMINDAN VE EĞİTİM– ÖĞRETİMDEN
1. Aile yaşamından ayrı kalmış çocuklar
119
2. Eğitim – öğretim kurumlarından yararlanamamış
III. YAŞLILAR HAFTASI
121
IV. İNSAN DONANIMI VE BAŞARISI
123
A. BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ
123
V. ÜNİVERSİTELER VE TOPLUMSAL ETKİLEŞİM
126
A. KURUMSAL YAPILANMA
127
B. ÖĞRETİM ÜYELERİ VE ÖĞRETİM GÖREVLİLERİ
128
VI. TOPLUMSAL ŞİDDET VE HOŞGÖRÜSÜZLÜK
130
VII. TRAFİK VE EĞİTİM
133
C. TRAFİK GÜZERGÂHLARI
135
VIII. İMAR PLANLARI VE ŞEHİRLEŞME
137
YER SEÇİMİ VE ŞEHİRLEŞME
137
IX. SOSYAL YAŞAMDA ZARARLI ALIŞKANLIKLAR İLE BAĞIMLILIKLAR
140
A. TANIMLARI VE ÖZELLİKLERİ:
140
1. Zararlı alışkanlıklar
140
B. KORUMA, TEDAVİ VE TOPLUMA KAZANDIRMA:
142
1. Önleyici koruma önlemleri
142
2. Tedavi ve topluma kazandırma önlemleri
143
X. TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ İÇ TÜZÜĞÜ
144
B. YÜRÜRLÜKTEKİ İÇTÜZÜK
145
XI. KÜRESELLEŞEN DÜNYADA ÖĞRETİM VE EĞİTİMİN ÖNEMİ VE
BU KAPSAMDA HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ
147
A. KÜRESELLEŞME (YENİ DÜNYA DÜZENİ, GLOBALLEŞME)
147
B. HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ
151
A. İNSANIN, HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ VÜCUT
BÜTÜNLÜĞÜNE, RUHSAL VE ZİHİNSEL YAPISINA KARŞI
ÖZENLİ VE DİKKATLİ OLMASI
156
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
XIII. BİLGİ EDİNMEK VE OKUMAK
158
XIV. VESAYET KURUMU VE ÇOCUKLAR
160
XV. ÖRNEK İNSAN NİZAMÜLMÜLK (1018–1092)
162
XVI. TÜRK MEDENİ KANUNUNDA NOTERLİK
164
A. TÜRK MEDENİ KANUNU
164
XVII. LİYAKAT – SÜREKLİ EĞİTİM
168
B. HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ
169
XVIII. HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ
172
XX. SOSYAL YAŞAMDA İNSAN
178
Akılcı ve ölçülü olmak
179
XXI. YAŞLILIK VE HUKUKU
181
XXII. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
184
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANA UNSURLARI
185
XXIII. MEVSİMLER VE KÜRESEL ISINMA
187
XXIV. İNSAN YAŞAMINDA SU
190
Ölçülü ve akılcı kullanım
191
XXV. İNSAN YAŞAMININ PARAMETRELERİ
193
Akılcı ve ölçülü olmak
194
XXVIII. ULAŞABİLİRLİK
202
II. YAZARIN ÖZGEÇMİŞİ
208