1. BölümGENEL OLARAK DOĞRUDAN PAZARLAMA
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMANIN İÇERİĞİ,KAPSAMI VE ÖZELLİKLERİ
13
A. Doğrudan Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı
18
B. Doğrudan Pazarlama ile Eşanlamda Kullanılan, Anlamı Karıştırılan İfadeler
21
C. Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri
25
D. İşletmeler Tarafından Doğrudan Pazarlamanın Tercih Edilme Sebepleri
28
E. Başarılı Bir Doğrudan Pazarlamacının Özellikleri
32
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA, MODERN PAZARLAMA VE BİREBİR PAZARLAMA
33
A. Modern Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Arasındaki İlişki ve Doğrudan Pazarlamanın Organizasyon Şemasındaki Yeri
33
B. Doğrudan Pazarlama ile Modern Pazarlama Arasındaki Farklar
38
C. Doğrudan Pazarlamanın Üstün Yönleri
39
D. Birebir Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama İlişkisi
42
1. Doğrudan Pazarlamada İlişki Pazarlaması
43
2. Entegre 1’e 1 Yaklaşımların ve Veri Tabanına Dayalı Pazarlamanın Kullanılması
47
E. Niş (Gedik) Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
50
F. Marka ve Doğrudan Pazarlama
53
2. Doğrudan Pazarlamanın Marka Değerine ve Marka Sadakati Etkileri
56
2. BölümENDÜSTRİYEL PAZARLARDA(İŞLETMELERARASI PAZARLARDA)DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI
A. Genel Olarak Endüstriyel Pazarlama
61
B. Endüstriyel Pazarlama ile Tüketici Pazarlaması Arasındaki Genel Farklılıklar
62
C. Endüstri Pazarı ile Tüketici Pazarında Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Arasındaki Farklılıklar
63
D. Endüstriyel Doğrudan Pazarlamada Farklı Kategoriler
66
E. Endüstriyel Reklam ve Üst Yönetim Desteği
66
F. Endüstriyel Alıcıların Pazarlık ve Anlaşma Şekilleri
67
3. BölümDOĞRUDAN PAZARLAMADASTRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI VEKULLANILMASI UYGUN OLAN STRATEJİLER
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA STRATEJİK PLANLAMANIN YERİ, ÖZELLİKLERİ VE AŞAMALARI
71
A. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Yeri ve Özellikleri
71
B. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Aşamaları
81
C. Stratejik Planlamanın Faydaları ve Üstün Yönleri
84
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA PLANLAMASINDA KULLANILABİLECEK STRATEJİLER
84
A. Ürün ile İlgili Uygulanabilecek Stratejiler
85
B. Özendirici Önerilerden Oluşan Stratejiler
89
1. Fiyatların Kullanılması ile Yapılan Öneriler
90
2. Kredi Kullanımı ile İlgili Öneriler
101
3. Garantiler ile İlgili Öneriler
103
4. İki Aşamalı Öneriler
105
5. Önerilerle İlgili Diğer Yöntemler
105
C. Kitle İletişim Araçları ile Uygulanabilecek Stratejiler
107
D. Diğer Tutundurma Stratejileri
108
4. BölümDOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASINDA KULLANILAN ARAÇLAR
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILAN ARAÇLARIN MAHİYETİ, ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİ
111
1. Telefon ile Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri
115
2. Telefon ile Pazarlamada Planlama İlkeleri
117
3. Telefonla Satış Süreci
118
4. Telefon ile Pazarlamanın Doğrudan Pazarlama Organizasyonundaki Yeri
121
5. Telefonla Pazarlamada Kullanılan Yöntemler ve İtirazlarla Başa Çıkmada Uygulanan Teknikler
122
a. Genel Müşteri İtirazlarına Cevap Verme Yöntemleri
124
b. Fiziksel Engellerin Kalkması İçin Yöntemler
125
c. Sözlü Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler
126
d. Satıcının Sinirsel Durumu ile İlgili Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler
127
B. Yazılı Basın: Gazeteler ve Dergiler
129
a. Gazetelerin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
131
a. Dergilerin Kuvvetli ve Zayıf Yönleri
133
C. Bilgisayarlar ve Elektronik Reklamcılık
135
1. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Özellikleri
135
2. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Olumlu ve Olumsuz Yönleri
137
D. Radyo ve Televizyon Yayınları
138
1. Radyo ve Televizyonun Özellikleri
139
a. Televizyonun Özellikleri
141
b. Televizyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri
143
c. Radyonun Özellikleri
144
d. Radyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri
145
E. Doğrudan Postalama
146
1. Doğrudan Postalamanın Özellikleri
146
2. Doğrudan Postalamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri
148
3. Doğrudan Postalama Pazarlama Şeması
149
4. Doğrudan Postalama Uygulamalarında Başarılı Olmak İçin Dikkat Edilmesi Gereken Faktörler
150
F. Elektronik Posta (E-Posta)
153
1. Elektronik Postanın Olumlu Yönleri ve Olumlu Yönleri Arttırmak İçin Kullanımında Dikkat Gösterilmesi Gereken Faktörler
155
2. Elektronik Posta Kullanımında Başarısızlık Nedenleri
159
3. E-Postanın En Önemli Dezavantajı - SPAM
162
1. Kişisel Satışın İçeriği
165
2. Kişisel Satışın Olumlu ve Olumsuz Yönleri
166
3. Kişisel Satışın Başarısını Etkileyen Faktörler
168
1. Katalogların Olumlu Yönleri ve Müşterilere Sağladığı Kolaylıklar
169
2. Katalogların Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
171
3. Katalogların Etkililiğini Arttıran Yöntemler
171
4. Kompact Disklerin Katalog Olarak Kullanılması
172
I. E-ticaret ve İnternet
173
1. İnternetin Özellikleri
182
2. İnternet ve Doğrudan Pazarlama
187
3. İnternet ile Doğrudan Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri
201
4. İnternet ile Doğrudan Pazarlama Stratejileri ve Başarılı Olmak İçin Yapılması Gerekenler
206
a. Başarı İçin Temel İlkeler
207
5. İnternet ile Pazarlamada Kullanılan Yeni Yöntemler
209
a. Second Life (İkinci Hayat)
209
c. Bloglarla Pazarlama
216
d. YouTube ile Pazarlama
217
İ. Doğrudan Pazarlama Araçlarından Biri Olan Zemin Reklamları ve Trigger
219
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILACAK ARAÇLARIN SEÇİMİ
220
A. Araçların Seçimi ve Karar Verme
221
B. Araç Seçimini Etkileyen Faktörler
225
1. Genel Olarak Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Faktörler
225
2. Doğrudan Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Değişik Faktörler
227
5. BölümDOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASI
Kısım I: UYGULAMA İLE İLGİLİ İLKELER
231
A. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamak İçin Sebepler
231
B. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamadan Önce Yapılması Gerekli Araştırmalar
232
C. Doğrudan Pazarlama Uygulamalarına Başlarken Oluşabilecek Problemler
233
D. Doğrudan Pazarlama Programında Uzun-Vadeli Kar Sağlamanın Şartları ve Kar Sağlamak İçin Doğrudan Pazarlamanın Uygulanma Koşulları
235
Kısım II: TÜRKİYE’DE DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI
239
A. Türkiye’de Yer Alan Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Genel Bakış
239
B. Türkiye’de Doğrudan Pazarlama ile İlgili Bazı Kuruluşlar
246
1. Doğrudan Pazarlama ile İlgili Dernekler
246
a. Doğrudan Satış Derneği
246
2. Doğrudan Pazarlama Ajansları
247
a. Inter Direct Marketing
247
b. AVC Direct ve International Direct Marketing Network (IDMN)
248
1. ABC Şirketi: İnternet ve Doğrudan Pazarlama Uygulaması
250
2. Restoran İşletmelerinde Veritabanlı Pazarlama ve XYZ Sistemleri
254
3. “Herzaman Spor” Şirketi
257
4. Turizm Sektörü ve “Hepsiaynısafada” Web Sitesi
260
5. K.J. ve Saç Kaybını Engelleyen Ürün
266
Yararlanılan Kaynaklar
271