Destinasyon yönetim örgütleri, destinasyonları yöneten ve pazarlanmasından sorumlu olan ulusal, bölgesel ya da yerel ölçekteki örgütler, turistleri kendi destinasyonlarına çekmeye yönelik faaliyetler yürüten ve paydaşlar arasında koordinasyonu sağlayan organizasyonlardır. Türkiye'de böyle bir örgütlenme modeli yoktur ancak yasa ile kamu ve özel sektör, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları işbirliğinde esnek bir yapıda, yönetsel ve mali özerkliği olan "Turizm Destinasyon Yönetim Örgütleri" oluşturulma yönünde bir niyet taşıdığını belirtmek gerekir.
Netice olarak, paydaşlarını küresel platform oyuncuların insiyatifine terketmeden bir bütün olarak paydaşlarının en düşük maliyetlerle doğrudan satış istatistiklerini iyileştirmek, her destinasyon yönetiminin temel hedefi olmalıdır. Bunun için bir iş model geliştirmek durumundadır. Kanvas iş modeli, iş modellerini tanımlamak, görselleştirmek, değerlendirmek ve değiştirmek için ortak bir dil sunmaktadır. Kanvas iş modelinin dünya lideri konumunda olan teknoloji şirketleri tarafından kullanılması onu diğerlerinden bir adım daha öne çıkartmaktadır. Bu çalışma, Kanvas modelinden faydalanarak platform Kooperatifçiliğine dayalı bir uygulamayı modelleyerek destinasyolara önermektedir.
(Önsözden)