Turizm her alanında deneyim yaşanabilen eşsiz bir sektör olma özelliğine sahip ve bu özelliği ile diğer sektörlerden farklılaşıyor. Zira tüketici, turizm işletmelerinden bir ürün almak için girdiği işletmeden çok daha fazlasını bekliyor. Özellikle yeni tüketici diye tanımladığımız tüketicilerin turizm işletmelerinden beklentileri ise işletmeleri deneyimsel pazarlamaya yönlendiren önemli bir faktör.
İşte bu çalışma, günümüzde pek çok işletmenin farkında olmadan uyguladığı deneyimsel pazarlamanın; ne olduğunu, önemini, tüketici deneyimlerini, tüketicilerin yaşadıkları deneyimlerin boyutlarını, turizm sektöründe uygulamalarını örneklerle açıklayan bir kaynaktır. Kitabın deneyimsel pazarlamaya yönelik Türkçe literatüre önemli bir katkısı olacağını düşünüyoruz.