Kitap, çokkültürlü eğitimin kuramsal çerçevesini ortaya koymakta ve dünyadaki çokkültürlü eğitim deneyimlerini okuyucuların dikkatine sunmaktadır. Dünyadaki çokdilli eğitim uygulamalarını ve anadilde eğitim uygulamalarını, süreçlerini ve sorunlarını ele alan kitap, en yaygın çokdilli eğitim modellerini tanımlamaktadır. Kitap, ayrıca çokkültürlü ve çokdilli eğitim konusunda önemli bir yere sahip olan öğretmen yetiştirme programlarını, detaylı bir şekilde ele alarak, Türkiye'ye uyarlanabilecek modeller üzerinde durmaktadır.
Kitap, sadece dünyadaki örnekleri değil, Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti'nin bu konudaki deneyimlerini, uygulamalarını ve hafızasını da ele almaktadır. Bu tarihsel ve küresel bakış açısı, Türkiye'deki çoğulculuk, çokkültürlü ve çokdilli eğitim tartışmalarına ışık tutmakta ve Türkiye'nin gelecek vizyonuna katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bu anlamda kitap, sadece kuramsal tartışmalarla yetinmeyip, aynı zamanda çokdilli eğitim uygulamalarına önem vererek, Türkiye için model önerilerinde bulunmuştur.