SÜRÜŞ OTOMASYON SİSTEMLERİ, OTONOM SÜRÜŞ VE SORUMLULUK
1.1.1. Literatürdeki Kavramlar
1.1.2. Sürücü Destek Sistemleri
1.1.3. Sürüş Otomasyon Seviyeleri
1.2. TARİHİ GELİŞİM VE GELECEK VİZYONU
1.2.1. Sürüş Otomasyonunun İlk Yılları
1.3. SÜRÜŞ OTOMASYONU MEVZUATI
1.3.1. Uluslararası Mevzuat
1.3.2. Karşılaştırmalı Hukukta Yer Alan Düzenlemeler
1.3.3. Türkiye Sürüş Otomasyonu Stratejisi ve Ulusal Mevzuat
1.4. OTONOM SÜRÜŞ VE CEZA HUKUKU SORUMLULUĞU
1.4.1. Algoritmalar ve Yapay Zeka
1.4.2. Ceza Hukuku Sorumluluğu
CEZA HUKUKU DOGMATİĞİNDE İKİLEM HALLERİ
2.1. CEZA HUKUKUNDA ZORUNLULUK HALİ VE İKİLEMLER
2.1.1. Klasik Zorunluluk Hali İkilemleri
2.1.2. Sürüş Otomasyonu İkilemleri
2.1.3. Klasik Olayların Otonom Sürüş Sistemine Uyarlanabilirliği
2.2. DOGMATİK ÇERÇEVESİNDE GELİŞTİRİLEN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
2.2.4. Yükümlülüklerin Çatışması
3.1.1. Niteliklerin Dikkate Alınması (Çocuklar Lehine Çözüm)
3.1.2. Kurallara Uyumu Ödüllendirme
3.1.3. Yolcuların Rızasına Dayalı Çözüm
3.1.4. Mevcut Trafik Kurallarının Uygulanması
3.1.5. Önceliklerin Kullanıcılar Tarafından Belirlenmesi
3.1.6. Mağdur Sayısını En Aza İndirmek
3.1.7. Araçtaki Yolculara Öncelik Tanıma
3.1.8. Diğer Kişilere Öncelik Tanıma
3.1.9. İnsan Sürücüyle Kıyas
3.1.10. Rastgele Üreteç Kullanımı
3.1.11. Yolcu Tarafından Devralma Yoluyla Çözüm
3.2. ETİK KOMİSYON RAPORU VE ALMAN KANUN KOYUCUSUNUN ÇÖZÜMÜ
3.2.1. Etik Komisyonu Raporu
3.2.2. Alman Kanun Koyucusunun Çözümü
3.3. ÇÖZÜMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
3.4. İKİLEMLERİN ÇÖZÜMÜNE YENİ BİR ALTERNATİF