Bu eser kapsamında özellikle çağdaş eğitim sistemlerinde yaşanan değişimler, bu değişimlerin hayat bulabilmesi amacı ile sürdürülen eğitim plânlamalarındaki yeni ve esnek yaklaşımlar ve eğitim sistemlerinin temel yapılarını topyekün etkileyen öğrenme paradigmalarındaki dönüşümlerin yanısıra, Kıbrıs Türk Eğitim Sisteminin tarihsel süreçte yaşadığı çok kültürlü yapı altındaki gelişimi, sistem yaklaşımı içinde amaç, kapsam, işleyiş ve plânlama boyutlarında analiz edililerek, küreselleşen dünyada, tüm diğer sistemlerin etki alanından bağımsız izole bir eğitim sistemi yaratabilme olasılığının oldukça zor olduğu gerçeğinden hareketle, uluslararası literatür taranarak çağdaş plânlama kuram ve yaklaşımları ışığında, Kıbrıs Türk Eğitim Sistemi için alternatif yapılanma seçenekleri de sunulmuştur.