Bu kitabın amacı her düzeydeki öğrenci, öğretmen, veli, öğretim tasarımcısı, bilgisayar öğretim programı yazılımcısı, mühendis ile üniversitelerde ve özel kesimde çalışan tüm bireylere nitelikli bilgisayarla öğretim tasarımı tekniklerini sunarak onların kendi çalışma ortamlarında başarılı, yaratıcı ve üretken öğrenme ortamını oluşturabilmelerine yardımcı olmaktır. Özellikle ülkemizdeki üniversitelerin eğitim fakültelerinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri bölümü ve diğer fakültelerin teknik ve sosyal bilimler öğrencileri için ders kitabı olabilecek bir kapsamı içermektedir. Böylece sürekli ve başarılı öğrenme için, bilgisayarlar başta olmak üzere yeni teknolojilerin bu gün ve yarınki kullanımı ile bilimsel bulgularla desteklenen öğretim materyalleri tasarımı ve geliştirilmesi için katkı sağlanabilecektir. Sonuç olarak okuyucuların ilgi duydukları alanlarda daha kaliteli ve başarılı çalışmalar yapabileceklerine, ürettikleri öğretim tasarımı, yazılımları ve ürünlerle ortaya koyduğum düşüncelerimi her sektörde kanıtlayacaklarına inanıyorum.
Eğitim ve öğretim süreci içinde oluşan olaylar ve yaşam koşulları her kesimdeki bireylerin en üst düzeyde eğitim olanağına erişme zorunluluğunu ortaya koymaktadır. Çağın gerektirdiği nitelikli insan gücünün her kesimde yetiştirilmesi, yeni teknolojik bilgileri ve deneyimleri gerektirmektedir. Çağdaş gelişmelerden uzak kalan bireylerin, kurumların ve kuruluşlarının ayakta kalabilmeleri, işlevlerini sağlıklı ve verimli olarak sürdürebilmeleri olanaksızdır. Ülkemiz insanı da bu çağdaş gelişme, düşünce ve teknolojilerden yararlanmak durumundadır. Bunun yolu ise nitelikli, üretken birey yetiştirmeye yönelik eğitim sistemine ve her düzeydeki okullarımızın nitelikli olmasına dayanmaktadır. Bu oluşum öğrenci, öğretmen yetiştirme ve nitelikli okullaşmadan geçmektedir. Bu süreç içinde öğretim tasarımı modelleri ve sistemleri ile donatılmış bir eğitim sistemi yeni teknolojiler ile uygulama olanağı bulacaktır. Bu nedenle bilgisayarlar farklı yeni teknolojilerin birlikte kullanıldığı öğretim araçları olarak; öğretmen ve öğrencilere hem kamu, hem özel kesimde çok önemli, yaratıcılığı ve verimliliği artırıcı olanaklar sunmaktadır.
Bu kitabın içeriğinde, Bilgisayarla Öğretim (BÖ) sürecinin tasarım, geliştirme ve yöntemleri en çağdaş yaklaşımlar ile ele alınmaktadır. Böylece Bilgisayarla Öğretim Programı (BÖP) tasarımı ve geliştirilmesi modeli ile okuyuculara nitelikli bilgisayar öğretim programları yazılımı, tasarımı ve yeni teknolojilerle kullanımına ilişkin yöntemler sunulmaktadır. Teknoloji ile öğrenme yaklaşımıyla okullarımız için çağdaş bir öğretim tekniğini ortaya koymaktadır. Kitap bu yönüyle ülkemizde, bu içerikte ve bu konuda uzman bir akademisyen ve öğretmen tarafından hazırlanan ilk kapsamlı yetkin yayın olma özelliğini taşımaktadır. Diğer bir açıdan ülkemizin eğitim sisteminde gereksinim duyulan büyük bir boşluğu dolduracağı kanısını taşıyorum. Ayrıca yapılan bu çalışma yıllarca süren bir uğraşının ilk ürünüdür.