BİLGİSAYAR OYUNU KAVRAMI, TANIMI, UNSURLARI,
TARİHÇESİ, ÖNEMİ VE TÜRLERİ
II. BİLGİSAYAR OYUNLARININ UNSURLARI
24
1. Yazılım Unsuru / Programlama/ Kod
27
2. Puanlama/Kazanma Sistemi
33
III. BİLGİSAYAR OYUNLARININ TARİHÇESİ
35
IV. BİLGİSAYAR OYUNLARININ ÖNEMİ
38
V. BİLGİSAYAR OYUNU TÜRLERİ
40
A. Oynanış Özelliklerine Göre Bilgisayar Oyunları
40
1. Birinci Şahıs Nişancı (FPS–First Person Shooter) Oyunları
40
2. Gerçek Zamanlı Strateji (RTS– Real Time Strategy) Oyunları
40
3. MOBA (Çevrimiçi Çok Oyunculu Savaş Arenası)
41
5. Battle Royale (Meydan Muharebesi)
42
6. MMORPG (Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunları)
42
9. Blokzincir (Blockchain) Oyunları
43
B. Satış Yöntemlerine Göre Bilgisayar Oyunları
44
3. Free to Play Oyunlar
45
C. Bağımsız Oyunlar (Indie Games)
46
BİLGİSAYAR OYUNLARININ HUKUKİ NİTELİĞİ SORUNU
II. BİLGİSAYAR OYUNLARININ BİLGİSAYAR PROGRAMI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
49
III. BİLGİSAYAR OYUNLARININ SİNEMA ESERİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
50
IV. BİLGİSAYAR OYUNLARININ İŞLEME ESER OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
52
V. BİLGİSAYAR OYUNLARININ VERİ TABANI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
55
VI. BİLGİSAYAR OYUNLARININ MULTİMEDYA (ÇOKLU ORTAM) OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
57
FİKRÎ MÜLKİYET HUKUKUNDA KORUNMASI
II. FSEK KAPSAMINDA KORUMA
59
A. Bilgisayar Oyunlarının Bilgisayar Programı Hükümlerince Korunması
65
B. Bilgisayar Oyunlarının Sinema Eseri Hükümlerince Korunması
72
1. Etkileşim Unsuru ve Bilgisayar Oyunlarındaki Önemi
74
2. Hareketli Görüntü Dizisi Bakımından Değerlendirme
79
C. Bilgisayar Oyunlarının Multimedya (Çoklu Ortam) Eser Olarak Korunması
81
D. Bilgisayar Oyunlarının Görsel/İşitsel Eser Olarak Korunması
84
E. Bilgisayar Oyunlarının Her Bir Unsurunun Ayrı Ayrı Korunması
87
1. İlim ve Edebiyat Eser Türüne Giren Unsurların Korunması
87
2. Musiki Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması
90
3. Güzel Sanat Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması
91
4. Sinema Eseri Türüne Giren Unsurların Korunması
94
5. Ayrı Ayrı Korumanın Sonuçları
94
F. Bilgisayar Oyunlarının Sözleşmelerle Korunması
95
1. Oyunlardaki Fikrî Mülkiyet Anlaşmaları
96
a. İçerik Edinme ve Tutma Anlaşmaları
96
b. Oyun Platformu Anlaşmaları
96
c. Üçüncü Taraf Anlaşmaları
96
d. Yayıncı Bağlantılı Fikrî Hak Anlaşmaları
97
e. Oyun Sonrası Lisans Anlaşmaları
97
f. Son Kullanıcı Lisans Sözleşmeleri
97
G. Oyun İçi Varlıkların Korunması/ Oyuncuların Hak Sahipliği Sorunu
99
1. Oyuncuların (Kullanıcıların) İcracı Sanatçı Sayılması
103
2. Çalışan Buluşlarına Nispetle Çözüm
105
3. Oyuncuların Katkısının İşleme Eser Sayılması
107
H. Korumadan Yararlanamayacak Ögeler
111
1. Scènes à Faire Doktrini
111
2. Merger (Birleşme) Doktrini
113
3. Oynanış/Oyun Mekaniği (Gameplay)
113
4. Adil Kullanım (Fair Use)
114
III. SMK KAPSAMINDA KORUMA
115
IV. HAKSIZ REKABET HÜKÜMLERİNCE KORUMA
122
V. ULUSLARARASI HUKUKTAKİ DURUM
125
A. Amerika Birleşik Devletleri
125
1. Önemli Bir Vaka: Yonatan Cohen Davası
127
H. Milletlerarası Hukuk
135
VI. TÜRK HUKUKU İÇİN ÖNERİMİZ
136
II. E–SPOR BİR SPOR DALI OLARAK DEĞERLENDİRİLEBİLİR Mİ?
141
A. Oyuncuların (Gamer) Tabi Olacağı Hukuk Rejimi
143
III. E–SPOR TURNUVALARINDA VE SÖZLEŞMELERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
143
B. E–Spor Sözleşmeleri
147
IV. E–SPOR UYUŞMAZLIKLARININ ÇÖZÜMÜ
149