ALES, öğrencinin çeşitli konulardaki bilgisini ölçen bir sınav değildir. ALES, öğrencinin akıl yürütme, yorumlama, çıkarım ve hatta okuma hızını ölçen bir sınavdır. Bu yetilerin büyük bir kısmını da kişinin ilköğretimden bugüne kadar getirdiği birikimler oluşturur.
Dolayısıyla öğrencinin bu sınava hazırlanırken kullanabileceği kaynaklar sınırlıdır. Sınav formatına uygun, öğrencinin yorum gücünü artıracak şekilde tasarlanmış deneme sınavları da bu süreçte öğrencilerin en önemli kaynaklarından biridir. Öğrenci, karşılaşacağı düzeyde deneme sınavlarıyla hem kendi durumunu daha yakından görebilecek hem de okuma yorumlama becerisini hızlandıracaktır.
Bu deneme sınavındaki soru kökleri, ALES'in önceki yıllarda çıkmış soru kökleri, ünite dağılımları ve içerikleri dikkate alınarak oluşturulmuş ve sınava tam uygunluk esas alınmıştır.
Ayrıca soru çözümlerinin de sadece bir soru çözümü değil, öğreten ve tekrarlayan birer konu anlatımı olmasına özen gösterilmiştir.