Çocuk Hakları Evrensel Beyannamesi'nde de yer aldığı gibi, her çocuğun olabildiğince eşit şartlarda, eşit donanımlarla ilkokula başlayabilmesi için anaokulu/anasınıfı eğitimine ihtiyaç vardır. Çocukların ilkokula hazırbulunuşluğunu etkileyen en önemli faktörlerden biri de öğretmenlerdir. Çünkü anaokulunda/anasınıfında çocuklara verilen eğitimin niteliğinin arattırılabilmesi için eğitimcilerin ilkokula hazırbulunurluk kavramını daha geniş bir perspektiften ele alması gerekmektedir. Ayrıca, üniversitelerde yetişmekte olan Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi öğretmen adaylarının bu bakış açısına sahip olması son derece önemlidir. Nitelikli eğitim ortamları nitelikli yetişmiş öğretmenlerle yaratılır.
Bu kitabın içeriği, öğretmenler ve öğretmen adayları için okula uyum süreci ve erken okuryazarlık eğitimine geniş bir perspektiften bakış açısı oluşturmayı hedeflemektedir. Kitapta Okula Uyum ve İlkokula Hazırbulunuşluk, İlkokula Hazırbulunuşlukla İlgili Yapılmış Araştırmalar, İlkokul Dönemi, Temel Özellikleri, İlkokul 1. Sınıf Programı, İlkokula Hazırbulunuşlukta Aile, Öğretmen ve Okul Ne Yapmalı? İlkokula Hazırlıkta Erken Okuryazarlık Eğitimi, İlkokula Hazırbulunuşlukta Algı Eğitimi, İlkokula Hazırbulunuşlukta Rehberlik Hizmetleri, İlkokula Hazırbulunuşluğun Değerlendirilmesi, İlkokula Hazırbulunuşlukta Oyun bölümlerine yer verilmiş. Böylece kavramsal çerçeve belirlenerek, teoride ve uygulamada bütünsel bir yaklaşım izlenmiş.
(Tanıtım Bülteninden)