Adalet Teorisi ve Müşteri İntikam Davranışı Oğuz Han Aykut  - Kitap

Adalet Teorisi ve Müşteri İntikam Davranışı

1. Baskı, 
Mart 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
182
Barkod:
9786253982737
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
170,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Günümüz koşullarında firmalar, satın almış oldukları ürün ya da hizmetlerde maddi veya manevi bir problem yaşayan ve problemin telafi edilmesine yönelik süreç ile ortaya çıkan sonucun yetersiz olduğunu düşünen, müşterilerin olumsuz davranışlarıyla çoğu kez karşı karşıya kalmaktadır. Bu durum algısal açıdan adalet kavramıyla ilintili olmakla beraber, aynı zamanda müşteriler ihanete uğradıklarını da düşünmektedir. Bununla birlikte müşteriler firmalara karşı intikam arzuları beslemekte ve hatta onlara zarar vererek durumu eşitleme adına intikam davranışı sergileyebilmektedir. Bu nedenle müşteri intikam davranışının nasıl yönetilmesi gerektiğini ve sürecin işleyişini doğru bir şekilde anlamak firmaların geleceği, pazar payını koruma, sürdürülebilirlik ve rekabet avantajı sağlama noktasında oldukça önem ifade etmektedir. Bu kapsamda çalışmanın, müşterilerin hangi durumlarda ve neden adaletsizlik yaşadıklarını, adaletsizlik neticesinde ihanet algısı içerisine girdiklerini, intikam arzusu hissettiklerini ve intikam davranışı sergilediklerini göstermesi bakımından firmalara ve pazarlama yöneticilerine rehberlik edeceği düşünülmektedir.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ 
iii
TABLOLAR DİZİNİ 
xi
ŞEKİLLER DİZİNİ 
xiii
KISALTMALAR DİZİNİ 
xv
GİRİŞ 
1
BİRİNCİ BÖLÜM
ADALET TEORİSİ
1.1. ADALET TEORİSİNİN KÖKENLERİ 
7
1.2. ADALET TEORİSİNİN KAVRAMSALLAŞTIRILMASI 
14
1.3. ADALET TEORİSİNİN FAYDALARI 
17
1.4. ADİL OLMA VE ADALET KAVRAMLARI 
19
1.5. ADALET TÜRLERİ 
21
1.5.1. Dağıtımsal Adalet 
22
1.5.1.1. Dağıtımsal Adaletsizliğin Giderilmesi 
24
1.5.1.1.1. Tazminat Verilmesi 
24
1.5.2. Prosedürel Adalet 
25
1.5.2.1. Prosedürel Adaletsizliğin Giderilmesi 
28
1.5.2.1.1. Zamanlama ve Yanıt Hızı 
29
1.5.2.1.2. Ulaşım Kolaylığı 
30
1.5.3. Etkileşimsel Adalet 
31
1.5.3.1. Etkileşimsel Adaletsizliğin Giderilmesi 
32
1.5.3.1.1. Özür Dilemek 
32
1.6. ADALET VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ 
33
1.7. ADALETLE İLGİLİ OLGULAR 
35
İKİNCİ BÖLÜM
ALGILANAN İHANET, İNTİKAM ARZUSU VE MÜŞTERİ İNTİKAM DAVRANIŞI
2.1. ALGILANAN İHANET 
41
2.2. İNTİKAM ARZUSU 
44
2.2.1.1. İntikamın Duygusal Yönü 
47
2.2.1.2. İntikamın Bilişsel Yönü 
48
2.2.1.3. İntikamın Duygusal ve Bilişsel Yönünün Uzlaşması 
49
2.3. İNTİKAM EYLEMİ 
50
2.3.1. İntikamın Teorik Temelleri 
51
2.3.2. İntikamın Nedenleri 
53
2.3.3. İntikamın İşlevleri 
56
2.4. MÜŞTERİ İNTİKAM DAVRANIŞI 
60
2.4.1. Müşteri İntikamı 
60
2.4.2. Müşteri İntikamı ile İlgili Kavramlar 
64
2.4.3. Müşteri İntikam Davranışı Türleri 
65
2.4.3.1. Doğrudan İntikam Davranışları 
66
2.4.3.2. Dolaylı İntikam Davranışları 
69
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ALGILANAN ADALET KAPSAMINDA ALGILANAN İHANET VE MÜŞTERİ İNTİKAM ARZUSUNUN İNTİKAM DAVRANIŞ TÜRLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI
3.1. ARAŞTIRMA KONUSUNUN ÖNEMİ VE GEÇMİŞİ 
75
3.2. ARAŞTIRMANIN AMACI, KAPSAMI VE KISITLARI 
80
3.3. ARAŞTIRMADAN BEKLENEN YARARLAR 
81
3.4. ARAŞTIRMANIN MODELİ VE DEĞİŞKENLERİ 
82
3.5. ARAŞTIRMANIN HİPOTEZLERİ 
84
3.6. ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ 
88
3.6.1. Örnekleme Süreci 
88
3.6.2. Ön Çalışma 
89
3.6.3. Veri Toplama Yöntem ve Aracı 
89
3.7. VERİLERİN ANALİZİ VE YORUMU 
90
3.7.1. Cevaplayıcıların Demografik Özellikleri 
90
3.7.2. Araştırma Kapsamında Kullanılan Ölçeklere İlişkin Ortalamalar ve Standart Sapma Değerleri 
92
3.7.2.1. Adalet Türleri Değişkenlerine Ait Ölçeklerin Ortalamalar ve
Standart Sapma Değerleri 
92
3.7.2.2. Algılanan İhanet Değişkenine Ait Ölçeğin Ortalamalar ve
Standart Sapma Değerleri 
94
3.7.2.3. İntikam Arzusu Değişkenine Ait Ölçeğin Ortalamalar ve
Standart Sapma Değerleri 
95
3.7.2.4. Doğrudan İntikam Davranışları Değişkenlerine Ait Ölçeklerin Ortalamalar ve Standart Sapma Değerleri 
96
3.7.2.5. Dolaylı İntikam Davranışları Değişkenlerine Ait Ölçeklerin
Ortalamalar ve Standart Sapma Değerleri 
98
3.7.2.6. Araştırma Modelini Oluşturan Değişkenlere Ait Ölçeklerin
Genel Ortalama ve Standart Sapma Değerleri 
100
3.7.3. Güvenirlik Analizi Sonuçları 
102
3.7.4. Araştırma Kapsamında Kullanılan Ölçeklere Yönelik Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) Sonuçları 
103
3.7.4.1. Adalet Türleri Ölçeklerine Yönelik Doğrulayıcı Faktör Analizi
Sonuçları 
106
3.7.4.2. Algılanan İhanet Ölçeğine Yönelik Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları 
110
3.7.4.3. İntikam Arzusu Ölçeğine Yönelik Doğrulayıcı Faktör Analizi
Sonuçları 
112
3.7.4.4. Doğrudan İntikam Davranışları Ölçeklerine Yönelik
Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları 
115
3.7.4.5. Dolaylı İntikam Davranışları Ölçeklerine Yönelik
Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları 
117
3.7.5. Araştırma Modelinin Testi 
120
3.7.6. Doğrudan ve Dolaylı Etki Analizi 
124
SONUÇ VE ÖNERİLER 
131
KAYNAKÇA 
143