Bu çalışma, mobil pazarlama kavramını adından da anlaşılacağı gibi tüm unsurları ile ele almaya çalışmaktadır. Kitap, pazarlama kavramının bugün geldiği nokta ve internetin bu süreci nasıl etkilediği ile başlayıp, mobil pazarlamanın nasıl ortaya çıktığını anlayabilmek için mobilite kavramına geniş bir biçimde değinerek tüketicilerin tüm bu değişimlere nasıl ayak uydurduğundan bahsetmekte ve yeni gelişmelerle değişen müşteri hizmetleri kavramına mobil pazarlama açısından değinmektedir. İlerleyen bölümlerde, mobil pazarlama faaliyetleri uygulamak isteyenlere stratejik olarak neler yapabileceklerini belirten mobil pazarlama stratejilerinden, pazarlama karmasının mobil pazarlamaya uyarlanmış hali olan mobil pazarlama karmasından, reklam faaliyetlerinde mobil pazarlama açısından neler yapılabileceğini anlatan mobil reklamlardan ve tüm bu uygulamaları hangi araçlar ile gerçekleştirilebileceğini açıklayan mobil pazarlama araçlarından bahsedilmektedir. Mobil pazarlama için oldukça önemli bir konu olan mobil pazarlamada izin ve etik kavramları da çalışmanın bir diğer bölümünde ele alınmış. Çalışma, mobil pazarlamada nöropazarlama uygulamalarını da ele almakta, Dünya ve Türkiye'deki mobil pazarlama uygulamalarını örneklendirilerek nihayete ermektedir.
Oldukça geniş kapsamlı olarak hazırlanan çalışmanın hem çeşitli sektörlerde mobil pazarlamayı pazarlama faaliyetlerine dahil etmek isteyen firmalara, pazarlama yöneticilerine hem de akademik çevrelere, öğrencilere ve bu konuya ilgi duyan taraflara katkı sağlaması amaçlanmış.
(Önsözden)