KİŞİ, KİŞİLİK KAVRAMLARI VE KİŞİLİK HAKKI
§ 1. KİŞİ VE KİŞİLİK KAVRAMLARI
33
II. NİTELİK VE ÖZELLİKLERİ
39
III. KONUSU VE KAPSAMI: KİŞİSEL DEĞERLER
40
A. Maddî Bütünlüğe İlişkin Kişisel Değerler
41
B. Manevî Bütünlüğe İlişkin Kişisel Değerler
49
6. Özel Hayat ve Sırlar
69
b. Özel Hayatın Gizliliği Kapsamında Kişisel Veriler
85
C. İktisadî Bütünlüğe İlişkin Değerler
88
1. İktisadî Özgürlük ve Varlık
89
3. Meslekî – Ticarî Gizlilik ve Sırlar
94
SOSYAL MEDYA, SÜJELERİ VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
II. TARİHSEL GELİŞİMİ
101
III. NİTELİK VE ÖZELLİKLERİ
102
B. Kullanıcı/ Katılımcı
103
C. İnteraktif Paylaşım, Etkileşim ve İçerik
104
IV. BİLEŞENLERİ VE BAŞLICA MECRALARI
106
B. Fotoğraf, Ses ve Video Paylaşım Siteleri
108
F. Sosyal İşaretleme Siteleri
110
G. Sanal Oyun – Sanal Gerçeklik (Yaşam) Platformları
111
H. Elektronik Posta Grupları
111
V. SOSYAL AĞLARDAKİ BAŞLICA KISIMLARIN, İŞLEVLERİN VE İŞLEMLERİN, KİŞİLİK HAKKI KAPSAMINDAKİ HAYAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
113
B. Gönderi, Paylaşım, Tweet, Retweet, Entry
118
C. Zaman Tüneli (Zaman Akışı) ve Duvar (Haber Kaynağı)
120
D. Yorum Yapma ve Duygu Belirtme
123
E. Konum Bilgisi Ekleme
125
G. Doğrudan/ Direkt Mesaj
127
VI. SOSYAL MEDYANIN TOPLUMSAL HAYATA ETKİLERİ
129
§ 4. SOSYAL MEDYA SÜJELERİ VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
134
I. SOSYAL MEDYA (AĞ) SİTE SAHİPLİĞİ, YÜKÜMLÜLÜKLERİ VE OLASI İHLÂLLER İLE İLİŞKİSİ
134
A. 7253 Sayılı Kanun ile Getirilen Değişiklik Öncesinde Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğinin Hukukî Durumu
136
1. Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğinin Hukukî Niteliği: Yer Sağlayıcı Kavramı
137
2. Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğinin “Yer Sağlayıcı” Sıfatıyla Tâbi Olduğu Özel Yükümlülükler
141
a. Hukuka Uygunluk Ön Denetimi
142
b. İçeriğin Yer Sağlayıcı Tarafından Yayından Çıkarılması Yükümlülüğü: Uyarı Yöntemi
142
aa. Suç Teşkil Eden İçerikler Bakımından
144
bb. Kişilik Hakkı İhlâli Teşkil Eden İçerikler Bakımından
148
c. İçeriğin Kamu Otoritelerince Çıkarılmasına / Erişime Engellenmesine Katlanma ve Gereğini Yerine Getirme Yükümlülüğü
155
aa. Suç Teşkil Eden İçerikler Bakımından
156
bb. Kişilik Hakkı İhlâli Teşkil Eden İçerikler Bakımından
161
aaa. Genel Olarak Kişilik Hakkı İhlâllerinde İçeriğin Çıkarılması ve/ veya Erişimin Engellenmesi
161
bbb. Özel Hayatın Gizliliğinin İhlâlinde İçeriğin Çıkarılması ve/ veya Erişimin Engellenmesi
167
d. Kamuoyunu Bilgilendirme (Aleniyet) Yükümlülüğü
169
e. Trafik Bilgilerini Saklama ve Gizlilik Yükümlülüğü
170
f. Kamu Otoritelerince İstenilen Bilgileri Sağlama ve Tedbir Yükümlülüğü
173
B. 7253 Sayılı Kanun ile Getirilen Değişiklik Sonrasında Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğinin Hukukî Durumu
178
1. 7253 Sayılı Kanun’a Genel Bakış
180
b. Genel Gerekçe'ye Bakış
181
c. Model Düzenleme: Alman Ağ Yaptırım Yasası (NetzDG)
183
2. Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğine Getirilen (Ek) Hukukî Nitelik: Sosyal Ağ Sağlayıcı Kavramı
185
3. Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğinin “Sosyal Ağ Sağlayıcı” Sıfatıyla Tâbi Olduğu (Ek) Özel Yükümlülükler
190
a. Yer Sağlayıcı veya İçerik Sağlayıcı Sıfatıyla Yürüttüğü Faaliyetler Bakımından Değişiklikten Önceki Yükümlülüklere ve Sorumluluklara da Tâbi Olmaya Devam Etmesi
191
b. Türkiye'de Yetkili Temsilci Belirleme ve Kuruma Bildirme Yükümlülüğü
192
c. Kişilik Hakkı İhlâlini Konu Edinen Taleplere Cevap Verme Yükümlülüğü
196
d. İçeriğin Çıkarılmasına ve/ veya Erişimin Engellenmesine İlişkin Başvurular ve İlgili Kararların Uygulanması Hakkında Rapor Verme Yükümlülüğü
199
e. Türkiye'deki Kullanıcıların Verilerini Türkiye'de Barındırma Yönünde Gerekli Tedbirleri Alma Yükümlülüğü
204
f. Hukuka Aykırılığı Mahkeme Kararıyla Tespit Edilen İçeriğin Çıkarılması ve/ veya Erişime Engellenmesi Yükümlülüğü
205
aa. 7253 Sayılı Kanun Anlamında Hukuka Aykırı İçerik
205
bb. 7253 Sayılı Kanunla Getirilen İçeriğin Çıkarılması/ Erişimin Engellenmesi Yükümlülüğü
207
h. Suç Teşkil Eden İçeriklerin Faillerine İlişkin Bilgileri Yargı Merciilerine Sağlama Yükümlülüğü
209
i. Çocuklara Özgü Ayrıştırılmış Hizmet Sunma Yükümlülüğü
210
j. Kullanıcı Haklarının Korunmasına Yönelik BTK Düzenlemelerine Uyma Yükümlülüğü
210
k. BTK ile İşbirliği İçerisinde Etkin Başvuru Mekanizması Kurma Yükümlülüğü
210
l. Kişilerin Can ve Mal Güvenliğini Tehlikeye Sokan İçerikleri Kolluk Kuvvetleriyle Paylaşma Yükümlülüğü
210
m. BTK Tarafından Talep Edilen Bilgi ve Belgeleri Sağlama Yükümlülüğü
211
n. Kriz Planı Oluşturma ve BTK’ya Bildirme Yükümlülüğü
211
C. Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliklerinin Olası İhlâller ile İlişkisi
211
1. Kişisel Verilerin İşlenmesi, Depolanması, Aktarılması ve Korunmasıyla İlgili İhlâller ile İlişkisi
212
a. Mevzuatın Özel Hükümlerine Aykırı Davranışları ile İlgili İhlâller
212
b. Bazı Özel Kullanım Koşullarının, Gizlilik ve Veri İlkelerinin Hukuka Uygunluğu/ Aykırılığı Hakkında Tahliller
217
aa. Yer Sağlayıcı ile Kullanıcı Arasında Özel Kullanım Koşulları, Gizlilik ve Veri İlkeleri Vasıtasıyla Kurulan Hukukî İlişki
217
bb. Özel Kullanım Koşullarının, Gizlilik ve Veri İlkelerinin Genel İşlem Koşulu Olarak Tahlili ve Sorumsuzluk Kayıtlarının Durumu
220
cc. Özel Kullanım Koşulları, Gizlilik ve Veri İlkelerine Göre Kişisel Verilerin Yurtdışına Aktarılması
224
dd. Özel Kullanım Koşulları, Gizlilik, Veri İlkelerinin Ulaşılabilirliği, Milletlerarası Yetki Şartı ve Uygulanacak Hukuk
225
ee. Özel Kullanım Koşulları, Gizlilik ve Veri İlkelerine Dayanılarak Üçüncü Kişi Verilerinin İşlenmesi, Depolanması, Aktarılması
227
2. Ticarî Reklâmlar ile İlgili İhlâller
230
3. Veri Güvenliği Açıkları ile İlgili İhlâller
231
4. İçerikler ile İlgili İhlâller
238
II. SOSYAL MEDYA KULLANICISI, YÜKÜMLÜLÜKLERİ VE OLASI İHLÂLLER İLE İLİŞKİSİ
239
A. Sosyal Medya Kullanıcısının Hukukî Niteliği: İçerik Sağlayıcı Kavramı
239
B. İçerik Sağlayıcının Özel Yükümlülükleri
245
1. Hukuka Uygunluk Denetimi
246
2. İçeriğin İçerik Sağlayıcı Tarafından Yayından Çıkarılması Yükümlülüğü
249
3. İçeriğin Kamu Otoritelerince Çıkarılmasına / Erişime Engellenmesine Katlanma ve Gereğini Yerine Getirme Yükümlülüğü
250
4. Kamuoyunu Bilgilendirme (Aleniyet) Yükümlülüğü
253
5. Kamu Otoritelerince İstenilen Bilgileri Sağlama ve Tedbir Yükümlülüğü
254
C. İçerik Sağlayıcının Olası İhlâller ile İlişkisi
255
1. Mevzuatın Özel Hükümlerine Aykırı Davranışları
255
2. Özel Kullanım Koşulları, Gizlilik ve Veri İlkelerine Aykırı Davranışları
256
3. Mevzuatın Genel Hükümlerine Aykırı Davranışları
258
b. Maddî Bütünlüğe İlişkin Başlıca Kişisel Değerlerin İhlâli
259
c. Manevî Bütünlüğe İlişkin Başlıca Kişisel Değerlerin İhlâli
262
aa. Şeref ve Haysiyet
262
eee. Taciz ve Müstehcenlik
280
bb. Özel Hayatın Gizliliği
287
cc. Ad, Resim, Haberleşmenin Gizliliği ve Sahte Hesaplar
293
aaa. Ad, Resim ve Haberleşmenin Gizliliğinin İhlâli
293
dd. Sosyal Medya veya e–Posta Hesabına Sızma: Hesabın Ele Geçirilmesi
301
d. Meslekî ve Ticarî Bütünlüğe İlişkin Başlıca Kişisel Değerlerin İhlâli
304
e. 7418 sayılı “Dezenformasyon Yasası” Kapsamında Halkı Yanıltıcı Bilgiyi Alenen Yayma
307
f. Sosyal Medya Kullanıcısı Olmayan Üçüncü Kişilerin Kişilik Haklarının İçerik Sağlayıcı Tarafından İhlâli
313
g. Çocuğun Kişilik Hakkının Sosyal Medyada Ebeveynler Tarafından İhlâli
313
h. Sosyal Medya Hesabının Sahibinin Ölümünden Sonraki Akıbeti ve Bu Çerçevede Gerçekleşebilecek Olası İhlâller Karşısında Kişilik Hakkının Korunması
317
III. DOLAYLI (PASİF) BİRER SÜJE OLARAK ERİŞİM SAĞLAYICI VE TOPLU KULLANIM SAĞLAYICILAR: İNTERNET ERİŞİMİ SAĞLAYANLAR
319
A. Erişim Sağlayıcı Kavramı ve Yükümlülükleri
319
1. Erişim Sağlayıcı Kavramı
319
2. Erişim Sağlayıcının Yükümlülükleri
320
a. Hukuka Uygunluk Ön Denetimi
320
c. İçeriğin Erişim Sağlayıcı Tarafından Yayından Çıkarılması Yükümlülüğü
322
d. Erişimin Engellenmesine İlişkin Yükümlülüğü
323
e. Diğer Yükümlülükleri
326
B. Toplu Kullanım Sağlayıcı Kavramı ve Yükümlülükleri
326
1. Toplu Kullanım Sağlayıcı Kavramı
326
2. Toplu Kullanım Sağlayıcının Yükümlülükleri
328
a. İçerik Filtreleme Yükümlülüğü
328
b. Erişim Kayıtlarını Kaydetme Yükümlülüğü
328
c. Kullanıcıları Tanımlayacak Sistem Kurma Yükümlülüğü
329
d. Ticarî Toplu Kullanım Sağlayıcılar İçin Diğer Ek Yükümlülükler
330
SOSYAL MEDYA SÜJELERİNİN SORUMLULUKLARI VE
SOSYAL MEDYADA GERÇEKLEŞEN KİŞİLİK HAKKI
İHLÂLLERİNE KARŞI HUKUKÎ KORUNMA YOLLARI
§ 5. BÖLÜMÜN TAKDİMİ VE SINIRLANDIRILMASI
331
§ 6. ÖZEL KORUNMA YOLLARI: SOSYAL MEDYA SÜJELERİNİN ÖZEL HÜKÜMLER ÇERÇEVESİNDE SORUMLULUKLARI VE MÜEYYİDELER
333
I. SOSYAL MEDYA (AĞ) SİTE SAHİPLİĞİ BAKIMINDAN
333
A. 7253 Sayılı Kanun ile Getirilen Değişiklik Öncesi İçin Yer Sağlayıcı Sıfatıyla
333
1. İYDHK Kapsamında Sorumluluğu ve Müeyyideler
334
a. İYDHK m.8 ve 8/A Anlamında İçeriğin Çıkarılması ve/ veya Erişimin Engellenmesi Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
334
b. İYDHK m.9 Anlamında İçeriğin Çıkarılması ve/ veya Erişimin Engellenmesi Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
337
c. İYDHK m.9/A Anlamında İçeriğin Çıkarılması ve/ veya Erişimin Engellenmesi Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
340
2. KVKK. Anlamında Sorumluluğu ve Özel Korunma Yolları
342
a. Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğinin Veri Sorumlusu Sıfatıyla Sorumlu Olduğu Yükümlülükler
342
b. Sosyal Medya (Ağ) Site Sahipliğine (Veri Sorumlusuna) Başvuru ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na Şikâyet
347
B. 7253 Sayılı Kanun ile Getirilen Değişiklik Sonrası İçin Sosyal Ağ Sağlayıcı Sıfatıyla
348
2. 7253 Sayılı Kanun ile Getirilen Değişiklik Kapsamında Sorumluluğu ve Müeyyideler
349
a. Türkiye'de Yetkili Temsilci Belirleme ve Kuruma Bildirme Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
350
aa. İdarî Para Cezası
350
cc. Bant Genişliğinin Daraltılması
351
dd. Cezaların İndirilmesi/ Kaldırılması
351
ee. Müeyyidelerin Değerlendirilmesi
352
b. Kişilik Hakkı İhlâlini Konu Edinen Taleplere Cevap Verme Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
353
c. İçeriğin Çıkarılmasına ve/ veya Erişimin Engellenmesine İlişkin Başvurular ve İlgili Kararların Uygulanması Hakkında Rapor Verme Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
353
d. Türkiye'deki Kullanıcıların Verilerini Türkiye'de Barındırma Yönünde Gerekli Tedbirleri Alma Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
355
e. Hukuka Aykırılığı Mahkeme Kararıyla Tespit Edilen İçeriğin Çıkarılması ve/ veya Erişime Engellenmesi Yükümlülüğüne Aykırı Davranılması Hâlinde
355
f. 13.10.2022 tarih ve 7418 sayılı Kanun’la Getirilen Ek Yükümlülüklere Aykırı Davranılması Hâlinde
356
II. KULLANICI (İÇERİK SAĞLAYICI) BAKIMINDAN
356
III. DOLAYLI (PASİF) SÜJELER BAKIMINDAN
359
B. Toplu Kullanım Sağlayıcı
362
§ 7. GENEL KORUNMA YOLLARI: AKTİF SOSYAL MEDYA SÜJELERİNİN GENEL HÜKÜMLER ÇERÇEVESİNDE SORUMLULUKLARI VE BU ÇERÇEVEDE BAŞVURULABİLECEK HUKUKÎ ÇARELER
364
I. AKTİF SOSYAL MEDYA SÜJELERİNİN GENEL HÜKÜMLER ÇERÇEVESİNDE SORUMLULUKLARI
364
A. Yer/ Sosyal Ağ Sağlayıcı
365
2. Akit Dışı Sorumluluk
368
2. Akit Dışı Sorumluluk
372
3. Başkasına Ait İçerikten Sorumsuzluğu: Sorumluluk Muafiyeti
374
b. Sorumluluk Muafiyetinin İstisnası
376
bb. İstisnanın Şartları
376
aaa. Başkasına Ait İçeriğin Benimsenerek Paylaşılması
377
bbb. Sunuş Biçiminden Başkasına Ait İçeriği Yayma Amacı Güdüldüğünün Açıkça Belli Olması
378
cc. Sorumluluk Muafiyetinin İstisnasından Kaynaklanan Sorumluluk: Paylaşılan Başkasına Ait İçerikteki Hukuka Aykırılıktan Genel Hükümler Çerçevesinde Sorumlu Olunması
378
II. AKTİF SOSYAL MEDYA SÜJELERİNİN KİŞİLİK HAKKI İHLÂLLERİ KARŞISINDA GENEL HÜKÜMLERE GÖRE BAŞVURULABİLECEK HUKUKÎ ÇARELER
380
A. Kişilik Hakkını Koruyucu Dâvalar, Ortak Dâva Şartı, Usul Hükümleri, Kararın Üçüncü Kişilere Bildirilmesi veya Yayımlanması
381
1. Genel Olarak Koruyucu Dâvalar
381
a. Saldırıyı Önleme Dâvası
382
b. Saldırıya Son Verme Dâvası
386
2. Koruyucu Dâvaların Ortak Şartı: Sosyal Medyada Kişilik Hakkına Yönelik Davranışın Hukuka Aykırılığı
392
b. Ortak Dâva Şartını Ortadan Kaldıran Hâller: Hukuka Uygunluk Sebepleri
393
aa. Sosyal Medyada Kişilik Hakkına Yönelik Davranışa Hak Sahibinin Rıza Göstermesi
393
bb. Kişilik Hakkına Yönelik Sosyal Medya Davranışının Üstün Nitelikte Kamu Yararına Dayanması: Özellikle Basın ve İfade Özgürlüğü
397
cc. Kişilik Hakkına Yönelik Sosyal Medya Davranışının Hukuk Düzeninin Tanıdığı Bir Yetkiye Dayanması
407
aaa. Sosyal Medya Davranışının Kamu Hukukundan Doğan Bir Yetkinin Kullanılması Niteliğinde Bulunması
408
bbb. Sosyal Medya Davranışının Özel Hukuktan Doğan Bir Yetkinin Kullanılması Niteliğinde Bulunması
409
dd. Kişilik Hakkına Yönelik Sosyal Medya Davranışının Üstün Nitelikte Bir Özel Yarara Dayanması: Çatışan Özel Menfaatlerin Dengelenmesi
412
3. Sosyal Medyada Gerçekleşen Kişilik Hakkı İhlâllerine İlişkin Koruyucu Dâvalarda Usul Hükümleri: Özellikle Uygulanacak Hukukun Tespiti, Görev ve Yetki
415
a. Türk Mahkemelerince Türk Hukukuna Göre Bakılacak Koruyucu Dâvalarda Görev ve Yetki
416
bb. Haksız Fiilin İşlendiği ve Zararın Meydana Geldiği/ Gelme İhtimâlinin Bulunduğu Yerlerin Belirlenmesi
420
b. Yabancılık Unsuru İçeren Kişilik Hakkı İhlâllerine İlişkin Koruyucu Dâvalarda Uygulanacak Hukuk ve Milletlerarası Yetki
422
aa. Uygulanacak Hukukun Belirlenmesi
422
bb. Yetkili Mahkemenin Belirlenmesi
423
4. Kararın Üçüncü Kişilere Bildirilmesi veya Yayımlanması
424
5. Düzeltme ve Cevap Hakkı Tartışması
427
1. Maddî Tazminat Dâvası
430
aa. Sosyal Medyada Kişilik Hakkına Yönelik Davranışın Hukuka Aykırı Olması
431
bb. Sosyal Medyada Kişilik Hakkı İhlâl Edenin Kural Olarak Kusurlu Olması
432
aaa. Dâva Şartı Olarak Genel Kural: Kusur Sorumluluğu
432
bbb. Kusursuz Sorumluluk Hâlinde Maddî Tazminat
433
cc. Sosyal Medyada Gerçekleşen Kişilik Hakkı İhlâlinden Maddî Zarar Doğmuş Olması
437
dd. Sosyal Medyada Gerçekleşen Kişilik Hakkına Yönelik Hukuka Aykırı Davranış ile Maddî Zarar Arasında Neden – Sonuç İlişkisi Bulunması: Uygun İlliyet Bağı
438
d. Görevli ve Yetkili Mahkeme
440
2. Manevî Tazminat Dâvası
443
a. Genel Olarak Manevî Zarar ve Manevî Tazminat Kavramları
444
aa. Sosyal Medyada Kişilik Hakkına Yönelik Davranışın Hukuka Aykırı Olması
447
bb. Sosyal Medyada Kişilik Hakkı İhlâl Edenin Kural Olarak Kusurlu Olması
447
aaa. Dâva Şartı Olarak Genel Kural: Kusur Sorumluluğu
447
bbb. Kusursuz Sorumluluk Hâlinde Manevî Tazminat
448
cc. Sosyal Medyada Gerçekleşen Kişilik Hakkı İhlâlinden Manevî Zarar Doğmuş Olması
450
dd. Sosyal Medyada Gerçekleşen Kişilik Hakkına Yönelik Hukuka Aykırı Davranış ile Manevî Zarar Arasında Neden – Sonuç İlişkisi Bulunması: Uygun İlliyet Bağı
453
aa. Dâvacı, Matufiyet Şartı, Dâva Hakkının Devri ve İntikâli
453
aaa. Genel Olarak Dâvacı
453
ccc. Dâva Hakkının Devri ve İntikâli
457
d. Görevli ve Yetkili Mahkeme
459
g. Kararın İçeriği ve Manevî Tazminatın Belirlenmesi
461
e. Kınama Kararı ve Yayımlanması
465
C. Vekâletsiz İşgörmeden Kaynaklanan Dâva
466
a. Kişilik Hakkının İhlâli Suretiyle İş Sahibinin Bir İşinin Görülmesi
469
b. Kişilik Hakkı İhlâli Suretiyle Görülen İş Dolayısıyla Kazanç Elde Edilmesi
472
c. İhlâl Teşkil Eden İş Görmenin Hukuka Aykırı Olması
473
d. Kişilik Hakkı İhlâli Teşkil Eden İşgörme ile Kazanç Arasında Uygun İlliyet Bağı Bulunması
473
e. Kusurun Dâva Şartı Olup Olmadığı Hususu
473
3. Görevli ve Yetkili Mahkeme
476
2022 Tarih ve 7418 Sayılı Kanun’dan Sonraki Döneme İlişkin 3. Baskının Değerlendirmesi
479
2020 Tarih ve 7253 Sayılı Kanun’dan Sonraki Döneme İlişkin 2. Baskının Değerlendirmesi
489
2020 Değişikliğinden Önceki Rejime İlişkin 2019 Tarihli 1. Baskının Değerlendirmesi
507
EK : SOSYAL MEDYADA KİŞİLİK HAKKI İHLÂLİNİ İLGİLENDİREN BAZI EMSÂL KARARLAR
535
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
535
Delfi AS v. Estonya (Yer Sağlayıcının Sorumluluğu)
535
Yıldırım v. Türkiye (Erişimin Engellenmesi – İfade Özgürlüğü)
546
von Hannover v. Almanya (Özel Hayatın Gizliliği – Basın Özgürlüğü)
572
Tuşalp v. Türkiye (Eleştiri Özgürlüğü – Siyasetçinin Hoşgörü Yükümlülüğü)
582
(Sosyal Medyada Amirler Hakkında Yorum – Düşünceyi Yayma ve İfade Özgürlüğü)
586
(Sosyal Medyada Siyasetçi Hakkında Yorum – İfade ve Eleştiri Özgürlüğü)
594
(Sosyal Medyada Paylaşılan Görüş – İfade Özgürlüğü)
601
(Sosyal Medya Sitesine Erişimin Engellenmesi – Özel Hayatın Gizliliğini İhlâl)
605
Yargıtay Ceza Kurulları/ Daireleri
614
(Bilişim Sistemleri Üzerinden Dolandırıcılık – Bilişim Suçları)
614
(Sosyal Medyada Verileri Hukuka Aykırı Olarak Verme veya Ele Geçirme – Hakaret)
621
(Cumhurbaşkanına Hakaret)
641
(Cumhurbaşkanına Hakaret)
645
(Sosyal Medyada Dinî Değerleri Aşağılama)
648
(Sosyal Medyada Hakaret)
654
(Sosyal Medyada Özel Hayatın Gizliliğini İhlâl)
654
(Sosyal Medyada Kişilik Hakkı İhlâli Nedeniyle İçeriğe Erişimin Engellenmesi)
657
(Yer ve İçerik Sağlayıcıların Belirlenmesi – Bunların Sorumlulukları)
659
(Uyarı Yöntemi, İçeriğin Çıkartılması – Yer ve İçerik Sağlayıcıların Sorumlulukları)
660
(Uyarı Yöntemi, İçeriğin Çıkartılması, Düzeltme ve Cevap Hakkı)
664
(Sosyal Medyada Rıza Dışı Fotoğraf Paylaşılması)
666
(Sosyal Medyada Cinsel Taciz)
667
(Sosyal Medyada Cinsel Taciz)
668
(Sahte Sosyal Medya Hesabı)
669
(Sosyal Medyada Rıza Dışı Fotoğraf Yayınlanması – Özel Hayatın Gizliliğini İhlâl)
670
(Sahte Sosyal Medya Hesabında Telefon Numarası Yayınlanması – Kişisel Verileri Verme)
671
(Sahte Sosyal Medya Hesabı – Hakaret – Bilişim Suçu)
672
(Sahte Sosyal Medya Hesabı)
672
(Hesap Şifresinin Rıza Dışı Değiştirilmesi – Kişilik Hakkı İhlâli)
672
(Sosyal Medyada Hakaret)
673
(Verileri Hukuka Aykırı Olarak Verme veya Ele Geçirme)
674
(Sosyal Medyada Hakaret)
675
Yargıtay Hukuk Daireleri
677
(Sosyal Medyada Tanınmış Kişiye Ait Fotoğrafların Yayınlanması – Basın Özgürlüğü)
677
(Sosyal Medyada Basın ve Eleştiri Özgürlüğünün Sınırlarının Aşılması)
682
(Sosyal Medyada Siyasetçi Hakkında Yapılan Yorum – İfade ve Eleştiri Özgürlüğü)
684
(Eleştiri Sınırının Aşılması)
687
(İçerik Sağlayıcının Tespiti ve Sorumluluğu)
689
(Sosyal Medyada Sahte Hesap Açılması – Manevî Tazminatın Belirlenmesi)
690
(Site Sahipliğinin Kusursuz Sorumluluğu)
691
(Sosyal Medyada Eleştiri Özgürlüğü, Hakaret – Değer Yargısı Ölçütü)
692
(Sosyal Medya Üzerinden Hakaret)
693
(Sosyal Medyada Hakaret – Manevî Tazminat dâvasında Matufiyet)
695
(Manevî Tazminat Miktarının Belirlenmesi)
697
(Siyasetçinin Sosyal Medyadaki Eleştiriye Katlanma Yükümlülüğü)
698
(Sosyal Medyada Hakaret – Müterafik Kusur)
699
(İYDHK. – TMK. Arasındaki Özel Kanun – Genel Kanun İlişkisi – Görevli Mahkeme)
700
(İYDHK. – TMK. Arasındaki Özel Kanun – Genel Kanun İlişkisi – Görevli Mahkeme)
701
(Sosyal Medyada Sert Eleştiri – Hakaret Arasındaki Sınır)
702
(Alenî Fotoğrafın Rıza Dışı Paylaşılması – Tazminatın Belirlenmesi)
703
(Sosyal Medyada Gerçekleşen İhlâlde Zararın Meydana Geldiği Yerin Belirlenmesi)
705
(Sosyal Medyada Meslekî Şeref ve Haysiyetin İhlâli)
706
(Sosyal Medyada Kişilik Hakkı İhlâli Karşısında Açılacak Dâvada Yetkili Mahkeme)
707
(İnternette Marka Hakkına Tecavüz – Haksız Rekabet)
708
(Video Paylaşım Sitesinin – Yer Sağlayıcının Denetim Yükümlülüğü Bulunmadığı)
710
(Özel Korunma Yollarına Başvurmadan Doğrudan Koruyucu Dâva Açılabileceği)
711
(Sosyal Medya Yayınından Doğan Zararın Meydana Geldiği Yerin Tespiti – Yetki)
713
Kişisel Verileri Koruma Kurulu
714
(Kişisel Verilerin İşlenmesi – Erişimin Engellenmesi – Verileri Hukuka Aykırı Olarak Verme veya Ele Geçirme)
714
(Kişisel Verilerin İşlenmesi İçin Açık Rıza Gerekliliği)
715
(Hukuka Aykırı Çerez Kullanımı – Veri İşlenmesi Bakımından Açık Rıza Gerekliliği)
716
(Veri Güvenliği – Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi)
718