Eğitimde Kültürlerarası İletişim Özlem Erden Başaran, Merih Uğurel Kamışlı  - Kitap

Eğitimde Kültürlerarası İletişim

1. Baskı, 
Ekim 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
116
Barkod:
9786253976156
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
140,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Dünyada olduğu gibi ülkemizde var olan ve farklı nedenlere bağlı olarak artan kültürel çeşitlilik, beraberinde kültürlerarası iletişim gerekliliğini getirmektedir. Özellikle okul ve sınıflarda artan kültürel çeşitlilik, daha yakından gözlenmekte ve eğitim faaliyetlerinin kapsayıcı bir şekilde yürütülmesi için kültürlerarası iletişim yaklaşımı gibi sürdürülebilir barışı destekleyici eğitim yaklaşımlarına ihtiyaç duyulmaktadır.
Eğitimde Kültürlerarası İletişim kitabı, bu konu ile ilgili temel kavramları, kültürlerarası iletişimin önündeki engelleri, sınıf ve okullarda uygulanan başarılı ve başarısız uygulamaları, kültürlerarası iletişimde yaygın şekilde kullanılan eğitim yaklaşımları ve bu yaklaşımlara dayalı uygulama örnekleri sunarak kültürlerarası iletişim konusunda doğru bilinen yanlışları düzeltmeyi ve kültürlerarası iletişim uygulamalarını yaygınlaştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, kültürel çeşitlilik ve iletişim konusunda farkındalık oluşturmak ve bu yönde eğitim öğretim faaliyetlerini zenginleştirmek isteyen eğitimcilere destek olmak için tasarlanmıştır.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
KATKI SAĞLAYAN ÖĞRETMENLERİMİZ 
iii
ÖN SÖZ 
v
TEŞEKKÜR 
vii
BÖLÜM 1
TEMEL KAVRAMLAR 
1
Kültürlerarası İletişim 
2
Kültürlerarası İletişimin Yetkinlik Alanları ve Temel İlkeleri 
7
Eğitimin Kültürlerarası İletişimde Rolü 
15
Tüm Okul Yaklaşımı 
16
Kültürlerarası İletişimin Kapsamı 
21
Özet 
22
Kaynakça 
22
BÖLÜM 2
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER 
25
Kültürel Engeller 
27
Dil Engelleri 
27
Sözel dil engelleri 
27
Sözel olmayan iletişim engelleri 
29
Kültürel norm ve değerler 
30
Etnosentrizm 
33
Tarihsel deneyimler 
34
Kültürel Engelleri Önleyici Etkinlik Önerileri 
35
Sosyal Engeller 
37
Sosyal tabakalaşma 
37
Grup dinamikleri 
40
Güven eksikliği 
41
Coğrafi konum 
41
Politik Engeller 
42
Aşırı milliyetçilik 
42
Yabancı düşmanlığı 
43
İdeolojik ve siyasi görüş farklılıkları 
44
Tarihsel çatışmalar 
47
Psikolojik Engeller 
48
İyi Olma Durumu ve Travma Geçmişi. 
48
Kültür Şoku 
54
Değişime karşı direnç (Resistance to Change) 
55
Doğrulama ön yargısı ya da yanlılığı (Confirmation bias) 
55
Duygusal Tepkisellik (Emotional reactivity) 
56
Zihinsel Uyumsuzluk (Cognitive dissonance) 
57
Öz saygı (Self–esteem) 
57
Basmakalıp İnanç ve Düşüncelerin Oluşturduğu Tehditler (Stereotype threat) 
58
Sınıf ve Okullarda Uygulanan Başarılı ve Başarısız Uygulamalar 
59
Kültürel Sahiplenme 
60
Tokenizm (Göstermelik) ya da yapmacıklık 
61
Özet 
62
Kaynakça 
63
BÖLÜM 3
ÇEŞİTLİLİĞE SAYGI 
67
Kültürlerarası İletişimde Yaygın Şekilde Kullanılan Eğitim Yaklaşımları 
67
Kapsayıcı eğitim yaklaşımı ve gerekçeleri 
68
İnsan hakları temelli yaklaşım (Human rights–based approach) 
69
İnsan haklarına dayalı yaklaşımın avantajları 
71
İnsan haklarına dayalı yaklaşımın dezavantajları 
71
Kültüre duyarlı eğitim (Culturally responsive pedagogy) 
72
Farklılaştırılmış öğretim (Differentiated teaching) 
74
Öğrenmede evrensel tasarım 
76
Nörolojik çeşitlilik (Neurodiversity) 
80
Barış eğitimi ve çatışma çözümlenmesi 
82
Özet 
83
Kaynakça 
83
BÖLÜM 4
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMDE KULLANILAN EĞİTİM YAKLAŞIMLARINA DAYALI UYGULAMALAR 
87
Sanat temelli uygulama örnekleri 
87
Öykü ve masal anlatımı örnekleri 
89
Empati temelli uygulama örnekleri 
91
Nesne üzerinden bağlanma örnekleri 
95
Teknolojik uygulamalar 
96
Özet 
99
Kaynakça 
99
Ek 1. Bölüm Sözlüğü 
101
YAZARLAR HAKKINDA 
103