SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ
11
EMİR, İDARİ İŞLEM VE BİR İDARİ İŞLEM OLARAK EMİR
A. Emir Terimi ve İfade Ettiği Hukuki Anlam
21
b. Emir ile talimat arasındaki ayrım
25
B. İdari İşlemin Teşhis Problematiği
29
1. Düzeni sağlama fonksiyonunun vurgulanması
30
2. İdari ya da idare yanılgısı
33
C. Kavramın İdari İşlemin Özellikleri Bakımından Değerlendirilmesi
39
1. Hukuki sonuç doğurmaya yönelmiş olmak
41
a. İdari eylem kavramı bakımından irdeleme
42
3. Kesin ve yürütülmesi zorunluluk
50
a. Hukuka uygunluk karinesi ile yakınlığı
52
b. Vazgeçilebilir bir özellik oluşu
54
a. Özgün bir kavram olarak kamu gücü
56
b. Tutarlı bir kavram olarak kamu gücü
59
5. İdari makam ya da mercilerce tesis edilmek
62
6. İdare işlevine ilişkin olmak
66
D. Kavramın Hukuki Sonucunun Niteliği
70
1. Genel ve özel işlem ayrımı
71
2. Norm ve uygulama işlem ayrımı
74
BİR İDARİ İŞLEM OLARAK EMRİN
HUKUKA UYGUNLUK ALGORİTMASI
A. Kanuni Dayanağa Uygunluk ve Unsur Teriminin Yerine Boyut Teriminin
1. Kanuni dayanağa uygunluk
80
2. Unsur Teriminin Yerine Boyut Teriminin Tercih Edilmesi
81
B. Yetki Unsuru Problematiği
83
1. Yetki kavramına eleştiri
83
a. Yetki kavramının ardındaki anlam ve kamu gücü kavramı ile ilişkisi
84
b. Konu bakımından yetki kavramının geçersizliği
85
c. Kişi, yer ve zaman bakımından yetki kavramlarının geçersizliği
89
1. Kamu otoritesi ve iki bileşeni
94
c. Yetki ve imza devri ile vekâlet meseleleri
96
2. Özne boyutundaki hukuka aykırılıklar
98
a. Klasik üçlü ayrımın geçersizliği
99
b. Statü ve insan bileşenlerinde hukuka aykırılıklar
101
Kamu gücü perspektifinden yokluk kavramı
103
Kamu gücü perspektifinden fiilî memur teorisi
105
3. Emir kavramı özelinde değerlendirme
107
a. Kamu gücü perspektifi bakımından
108
b. Klasik perspektif bakımından
109
Konu bakımından yetki meselesi
111
Kişi bakımından yetki meselesi
112
Zaman bakımından yetki meselesi
113
Yer bakımından yetki meselesi
114
1. Anlamlandırma ve gerçekleşme sorunu
115
a. Konunun tam anlamıyla teşhis edilmesi
115
b. Konunun talimat vasıtasıyla fiziki varlığa kavuşturulması
118
İlgili Kanun normlarının değerlendirilmesi
120
2. Konunun hukuka uygunluğu
123
3. Hukuka uygunluk denetiminin sonu
125
a. Bağlı yetki ve takdir yetkisi
126
b. Yerindelik ve ölçülülük
128
1. Şekil ve usul terimleri yerine yöntem teriminin tercih edilmesi
134
2. Yazılılık ve bildirim meselesi
136
3. Tamamlayıcı iradeler yöntemi
141
a. Katılımcı iradeler
141
Asıl iradeyi olumlaması şart olan katılımcı iradeler
142
Asıl iradeyi olumlaması şart olmayan katılımcı iradeler
146
4. Yöntem bozukluklarının sonuçları
148
a. Birlikte irade eksiklikleri bakımından
149
Birlikte iradenin hiç açıklanmaması
150
Birlikte iradenin hukuka aykırı olması
153
b. Katılımcı irade eksiklikleri bakımından
153
c. Diğer yöntem bozuklukları bakımından
157
1. Sebep boyutunun kanuni düzlemde görünüm biçimleri
160
2. Takdir yetkisi ve yerindelik meselesi
164
3. Sebep boyutunun idari işlemin amacı yerine tercih edilmesi
166
a. Objektif amaç ve sübjektif amaç ayrımı
167
b. Kamu yararı kavramının reddedilmesi
169
4. Sebep boyutundaki hukuka aykırılıkların sonuçları
171
BİR İDARİ İŞLEM OLARAK EMİR KAVRAMININ
ANAYASAL AÇIDAN İRDELENMESİ
A. Anayasal Sınırlama Algoritması
174
1. Temel hak ve hürriyetlerin teşhis problematiği
175
a. Anayasa’nın 12. maddesinin değerlendirilmesi
176
b. Maddi ve manevi varlık çözümü
178
2. Sınırlama sebebi problematiği
180
3. Kanunun çifte dayanak teşkil etmesi
185
4. Sınırlama yasakları
191
a. Öze dokunma yasağı
192
b. Anayasanın sözüne ve özüne aykırı olamamak
195
c. Demokratik toplum düzeninin gereklerine aykırı olamamak
196
d. Ölçülülük ilkesine aykırı olmamak
200
e. Laik Cumhuriyetin gereklerine aykırı olmamak
201
B. Emrin Anayasaya Aykırılığı
202
1. Açıklanan İradenin Anayasaya Aykırılığı
202
2. Kanuni dayanağın Anayasaya aykırılığı
205
3. Anayasaya aykırılığın gerçekleşme problematiği
205