Konuların incelenmesinde, gerek hedeflenen kapsamlarda bilgi aktarımlarında ve gerekse konulara göre değişebilen bilgi akışı yoğunluklarında öngörülen ve uygulamaya konulan ağırlık düzeyleri üzerinde duyarlılık gösterilmiştir. Okuduğunda veya dinlediğinde fizikokimyasal olayları anlayabilecek, konu anlatımlarında sürdürülen gelişmeleri algılayabilecek, özümleyebilecek, irdeleyebilecek ve devamında ortaya çıkan sonuçları yorumlamada gerekli kavrama potansiyeline ve amaçlanan alt yapı zenginliğine ulaştırılabilir kimyacıların yetiştirilmeleri birincil önemlilik sırasında gözetilmiştir.
Kitabın; kimyacılar dışında, temelinde ve yetişmelerinde Kimya Bilim Alanı konularının gerekli olduğu, sırasıyla; Tekstil, Çevre, Maden, Metallurji, Makine ve Gıda Mühendislik dallarıyla, ayrıca Eczacılık, araştırmaya yönelik Tıp bilim dalları ve benzeri meslek kolları kapsamında öğrenimlerini sürdüren öğrenci ve anılan mesleklerde yetişmiş elemanlara da katkı gösterebileceği gerçeği tartışmasızdır.