Turizm endüstrisine yüksek duyarlılık gösteren Türkiye, endüstrinin gelişimi için eşsiz kaynaklara sahip ve aynı zamanda endüstrinin de belli düzeyde olgunluğa ulaştığı bir ülkedir. Dünya turizm ligi sıralamasında ilk onun içinde yer almakta ve daha da ileri hedeflere, ilk beşin içinde yer alma hedefine ulaşmaya çalışmaktadır. Doğal olarak da turizmin kaynak ve imkanlarını, kamu yönetiminin gücünü arkasına alarak gelişim akslarına oturtacak bir stratejik bakışa, politik çerçeveye ve kararlı bir uygulama pratiğine ihtiyaç duymaktadır.
İşte bu kitap, bahsedilen bu politik çerçevenin tanımı, kapsamı ve kapsamı oluşturduğu düşünülen kritik yaklaşımlara odaklanmakta; turizm politikasını bir yandan stratejik temellerle bir yandan da güncel yaklaşımlarla ilişkilendirerek ele almaktadır. Kitap dört kısım ve on üç bölümden oluşmaktadır.
(Önsözden)