Örneklerle Pratik Java Eclipse – Dosya İşlemleri – Swing – Grafik Çizme Prof. Dr. Mustafa Dikici  - Kitap
Örneklerle

Pratik Java

Eclipse – Dosya İşlemleri – Swing – Grafik Çizme

3. Baskı, 
Haziran 2018
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
551
Barkod:
9789750249051
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
590,00
İndirimli (%51):
290,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Yazarın anlattığı JAVA dersinin konularını kapsayan ve gözden geçirilmiş 3. baskısın yapan bu kitap; Java'ya yeni başlayanları ve genel olarak öğrencileri hedef almaktadır. Anlatılan konular, sade bir dille ve kolay anlaşılır bir şekilde anlatılmıştır.
Anlatılan her konu ve kavram yeterli sayıda örnek program yazılarak açıklanmış ve her programın çıktısı programın peşinden verilerek, anlatılan konunun daha iyi öğrenilmesi amaçlanmıştır. Kitapta yerine göre Geleneksel Programlama, Yapısal Programlama, Nesnelerle Programlama ve Jenerik Programlama yöntemlerinden biri veya bir kaçı birlikte veya tek başına kullanılmıştır.
Kitap; gerek üniversitelerde Java dersini veren akademisyenlere ve bu dersi alan öğrencilere gerekse, programı kendi kendine öğrenmek isteyenlere yönelik olarak bol örnekli olarak hazırlanmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Java Programlama Dili
.
Veri Tipleri ve İşlemciler
.
Ekrana Yazdırma ve Ekrandan Okutma
.
Seçme ve Tekrar
.
Sınıf, Dizi ve Numaralama Veri Tipleri
.
Dosya İşlemleri
.
Jenerik Sınıflar
.
Veri Depolama
.
Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI)
.
Grafik Çizme
.
Olay ve Dinleyici
.
Kontrol Yapıları
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
1. BÖLÜM:
GİRİŞ
1. GİRİŞ 
17
1.1. KONULARIN ANLATIMI 
17
1.2. UYARILAR VE AÇIKLAMALAR 
17
1.2.1. Uyarılar 
17
1.2.2. Kitabın Yazılış Şekli 
18
1.3. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ 
18
1.3.1. Tarihçe 
18
1.3.2. Dünyada "Java Programlama Dili" Kullanımı 
19
1.3.3. Derleyici 
20
1.3.4. Donanım 
20
1.4. JAVA PROGRAMLARINDA KULLANILAN NİCELİKLER 
20
1.4.1. Anahtar Kelimeler 
21
1.4.2. Belirleyiciler (İsimler) 
21
1.4.3. Sabitler 
21
1.4.4. Karakter Dizisi Olan Sabitler 
23
1.4.5. İşlemciler 
23
1.4.6. Ayırıcılar 
23
1.4.7. Açıklamalar 
23
1.5. İSİM VERME KURALLARI 
24
1.6. PROGRAM YAZMA ŞEKİLLERİ 
24
1.7. JAVA DERLESYİCİSİNİ KURMA 
25
1.8. PROGRAMLARI DERLEME VE ÇALIŞTIRMA 
25
1.8.1. Program Yazma Ortamı 
25
1.8.1.1. Java SE Development Kit 10’u Kurma 
25
1.8.1.2. Eclipse’yi İndirme ve Kurma 
27
1.8.2. Proje Oluşturma 
32
1.8.3. Paket (package) Oluşturma 
34
1.8.4. Sınıf (class) Oluşturma 
35
1.8.5. YeniSinif İsimli Programa (Sınıfa) main() Metodunu Ekleme 
39
2. BÖLÜM:
JAVA PROGRAMLAMA DİLİ
2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ 
43
2.1. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN ÖZELLİKLERİ 
43
2.2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN YAPISI 
44
2.2.1. Java Programlama Dili’nin Yapısı 
44
2.2.2. System ve Scanner Sınıfları 
48
2.3. SINIFIN YEREL DEĞİŞKENLERİ ve SABİTLERİ 
48
2.4. SINIFIN ALAN DEĞİŞKENLERİ VE SABİTLERİ 
52
2.5. SINIFIN METOTLARI 
53
3. BÖLÜM:
BASİT VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER
3. BASİT VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER 
57
3.1. VERİ TİPLERİ 
57
3.1.1. Tam Sayı Veri Tipleri 
57
3.1.2. Ondalık Sayı Veri Tipleri 
58
3.1.3. Ondalık Sayılarda Duyarlık Problemi 
60
3.1.4. Karakter Veri Tipi ve Tam Sayılar 
61
3.1.5. Character Sınıfı 
66
3.1.6. String Sınıfı 
67
3.1.7. String ve ’+’ İşlemcisi 
70
3.1.8. Stringleri Karşılaştırma 
70
3.1.9. Stringleri Ülkelere Göre Sıralama 
73
3.1.10. boolean Veri Tipi 
74
3.2. ARİTMETİK İŞLEMCİLER 
75
3.2.1. Bölme İşlemcisi Ve Tam Sayı Bölme işlemcisi 
75
3.2.2. Kalanlı Böle İşlemcisi 
77
3.2.3. Aritmetik Atama İşlemcileri ve Kısaltmalar 
77
3.2.4. Artırma İşlemcisi 
78
3.2.5. Eksiltme İşlemcisi 
79
3.2.6. Ön Ek ve Son Ek Gösterimi 
79
3.2.7. Aritmetik İşlemlerde Tam Sayıların Kullanılması 
80
3.2.8. Sayısal İşlemlerde Sınır Kavramı 
81
3.2.9. Veri Tiplerinin Büyüklük Sınırlarını Öğrenme 
82
3.2.10. Formüllerin Kodlanmasına Örnekler 
83
3.2.11. Aritmetik İşlemlerde Uyulması Gereken Kurallar 
84
3.3. KARŞILAŞTIRMA İŞLEMCİLERİ 
84
3.4. MANTIK İŞLEMCİLERİ 
84
3.4.1. Mantık İşlemcileri 
84
3.4.2. Kısa Devre Mantık İşlemcileri 
87
3.5. BİT İŞLEMCİLERİ 
90
3.5.1. Bitwise NOT İşlemcisi : ~ 
90
3.5.2. Bitwase & (AND), ¦ (OR) ve ^ (XOR) İşlemcileri 
90
3.6. VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ 
91
3.6.1. Derleyicinin Kendiliğinden Yaptığı Veri Tipi Dönüşümleri 
91
3.6.2. Veri Tipi Atamaları 
93
3.6.3. Veri Tipi Dönüşümleri Sırasında Karşılaşılan Güçlükler 
95
4. BÖLÜM:
EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA
4. EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA 
97
4.1. EKRANA YAZDIRMA 
97
4.2. DİYALOG KUTUSUNA YAZDIRMA 
97
4.3. EKRANDAN OKUTMA 
98
4.4. DİYALOG KUTUSUNDAN OKUTMA 
102
4.5. SAYILARI STRING’E DÖNÜŞTÜRME 
105
4.6. FORMATLI YAZDIRMA ve String SINIFI 
106
4.6.1. Tam Sayıları Nokta Kullanarak Yazdırma 
106
4.6.2. Ondalık Sayıları Formatlı Yazdırma 
107
4.6.3. Birden Çok Parametre Olması Durumu 
109
4.6.4. Tarih ve Saat 
110
4.6.5. Saat 
110
4.6.6. Haftanın Günü, Ay ve Gün 
111
4.6.7. String Sınıfının format() Metodunun Parametre Olarak Kullanılması 
111
4.6.8. Ekrana Formatlı Yazdırmak İçin printf() Metodunu Kullanma 
112
4.7. Calendar SINIFI 
112
5. BÖLÜM:
SEÇME VE TEKRARLAMA İFADELERİ
5. SEÇME VE TEKRARLAMA İFADELERİ 
115
5.1. SEÇME İFADELERİ 
115
5.1.1. Basit if İfadesi 
115
5.1.2. if … else İfadesi 
117
5.1.3. if else if İfadesi 
118
5.1.4. Şartlı İfade 
119
5.1.5. switch İfadesi 
120
5.1.6. if ve switch İfadesi Arasında Tercih 
122
5.2. TEKRARLAMA (DÖNGÜ) İFADELERİ 
123
5.2.1. do…while Döngüsü 
123
4.2.2. while Döngüsü 
124
5.2.3. for Döngüsü 
124
5.2.4. Farklı for Döngüleri 
127
5.2.5. Metotların Kendi Kendilerini Çağırmaları 
130
5.3. İÇ İÇE ŞEÇME VE / VEYA TEKRARLAMA YAPILARI 
132
5.3.1. Çarpım Tablosu 
132
5.3.2. Takvim Hazırlama 
133
5.4. break ve continue KONTROL DEYİMLERİ 
135
6. BÖLÜM:
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ – 1: SINIF
6. SINIF 
137
6.1. SINIF 
138
6.1.1. Sınıf Gerçekten Gerekli mi? 
138
6.1.2. Basit Bir Sınıf Tanımı 
139
6.1.3. Sınıfın Alan Değişkenlerine Doğrudan Değer Atama 
140
6.1.4. Sınıfın Alan Değişkenlerine Sınıfın Metodunu Kullanarak Değer Atama 
140
6.1.5. Birden Çok Sınıf 
141
6.2. SINIFIN METOTLARI 
143
6.2.1. Metotlara Değer Gönderme 
143
6.2.2. Metotlardan Değer Döndürme 
144
6.2.3. Referans Veri Tipleri 
146
6.3. SINIFIN NESNELERİ 
150
6.3.1. Nesne Tanımı 
150
6.3.2. Değişik Referans Örnekleri 
152
6.3.3. Hazır Sınıfların Nesneleri ve import Belirticisi 
153
6.3.4. Kurucu Metotlar 
155
6.3.5. Yok Edici Metot 
157
6.3.6. Nesneleri Kopyalama 
161
6.3.7. Nesnelerin Eşitliği 
162
6.3.8. Nesnelerin Alan Değişkenlerini Karşılaştırma: instanceof 
163
6.4. this REFERANS BELİRTİCİSİ 
163
6.5. static BİLDİRİCİSİ 
166
6.5.1. static Değişkenler ve Metotlar 
166
6.5.2. static Sabit Tanımı 
169
6.5.3. static import 
169
6.6. SINIF VERİ TİPİNİN ÖZELLİKLERİ 
170
6.7. VERİYİ GİZLEME 
170
6.8. METOTLARIN AŞIRI YÜKLENMELERİ 
171
6.9. KALITIM 
173
6.9.1 Model Sınıflar 
174
6.9.2. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Kurucu Metotları Kullanarak Değer Atama 
178
6.9.3. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Değerlerini Diğer Metotlarla Gönderme 
179
6.9.4. Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi 
180
6.9.5. Alan Değişkenlerinin Kalıtım Yoluyla Geçmesi 
181
6.9.6. protected Belirticisi ve Kalıtım 
182
6.9.7. Kurucu Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi 
183
6.10. ÇOK ŞEKİLLİLİK 
185
6.11. SOYUT (abstract) SINIFLAR 
190
6.11.1. Soyut Sınıf Kavramı 
190
6.11.2. Soyut Sınıf ve Soyut Metot Örneği 
194
6.12. ARAYÜZ 
196
6.12.1. Tekli Kalıtım Örneği 
197
6.12.2. İkili Kalıtım Örneği 
199
7. BÖLÜM:
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ – 2: DİZİ VE NUMARALAMA
7. DİZİ VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ 
201
7.1. DİZİ VERİ TİPİ 
201
7.1.1. Dizi Tanımı 
201
7.1.2. Diziye Bellekte Yer Ayırma 
202
7.1.3. Dizinin Elemanlarına İndis Kullanarak Ulaşma 
203
7.1.4. Diziye İlk Değerlerin Atanması 
203
7.1.5. Dizi Veri Tipinin Elemanları 
206
7.1.6. Diziyi Metoda Parametre Olarak Gönderme 
207
7.1.7. Metottan Dizi Döndürme 
209
7.1.8. Dizileri Karşılaştırma 
211
7.1.9. İki–Boyutlu Dizi : Matris Çarpımı 
213
7.1.10. İki–Boyutlu Dizi: Özel Hal 
214
7.1.11. Ham Puanı Harfe (Nota) Çevirme 
215
7.1.12. Bir Nesneyi Diziye Atama 
217
7.1.13. Vector SINIFI 
218
7.2. ArrayList SINIFI 
218
ArrayList 
221
açıklama 
221
ArrayList liste = 
221
new ArrayList(); 
221
liste.get(indis); 
221
Diziden/listeden eleman döndürme 
221
7.3. NUMARALAMA VERİ TİPİ 
221
7.3.1. Eski Tip enum Tanımı 
221
7.3.2. Yeni Tip Enum Tanımı 
222
7.3.3. Sınıf ve enum Veri Tipi 
223
8. BÖLÜM:
DOSYA VE DOSYALAMA İŞLEMLERİ
8. DOSYA 
225
8.1. GİRİŞ 
225
8.2. DOSYAYA VERİ GİRİŞ–ÇIKIŞI 
226
8.2.1. Bilgisayarın Dosya Tercihi 
226
8.2.2. Metin Dosyasına Yazdırma 
226
8.2.3. İkili (binary) Dosyaya Yazdırma 
226
8.3. File SINIFI 
226
8.3.1. Giriş 
226
8.3.2. Ana Dizini Öğrenme 
229
8.3.3. Sürücüleri Öğrenme 
229
8.3.4. Dosya Listesi 
230
8.5.5. Filitreleme 
231
8.4. METİN DOSYASINA YAZDIRMA VE METİN DOSYASINDAN OKUTMA 
231
8.4.1. PrintWriter Sınıfının output Nesnesini Oluşturma ve Dosyaya Yazdırma 
232
8.2.2. Scanner Sınıfının input Nesnesini Oluşturma ve Dosyadan Okutma 
236
açıklama 
236
Özel bir dosyadan değerleri tarayan tarayıcıyı oluşturur 
236
8.5. İKİLİ GİRİŞ/ÇIKIŞ İŞLEMLERİNDE KULLANILAN SINIFLAR 
239
8.5.1. InputStream 
239
8.5.2. OutputStrem 
240
8.5.3. FileInputStream 
240
8.5.4.Dosya Kontrolü 
240
8.5.5. FileOutputStream 
241
8.5.6. DataInputStream 
243
8.5.7. DataInput Arayüzünün Metotları 
243
8.5.8. DataOutputStream 
243
8.5.9. DataOutput Arayüzünün Metotları 
244
8.6. ObjectInputStream ve ObjectOutputStream SINIFLARI 
249
8.7. RASTGELE ULAŞILABİLEN DOSYALAR 
251
8.8. SERIALIZABLE ARAYÜZÜ 
255
8.8.1. Bir Tek Sınıfın Nesnesini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma 
255
8.8.2. Bir Nesneyi O Nesnenin Bileşenleri Olan Nesnelerle Birlikte Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma 
256
8.8.3. Peş Peşe Sınıfların Nesnelerini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma 
259
8.8.3.1. Ayrı–Ayrı Yazdırma ve Okutma 
259
8.8.3.2. İki Nesneyi Birlikte Yazdırma 
261
8.8.3.3. İki Nesneyi Dosyadan Birlikte Okutma 
262
8.8.4. Serializable Olmayan Nesneyi Dosyaya Yazdırma 
264
8.8.5. İç İçe Sınıfların Nesnelerini Dosyaya Yazdırma ve Dosyadan Okutma 
266
9. BÖLÜM:
JENERİK SINIF
9. JENERİK SINIF 
269
9.1. JENERİK SINIF GEREKLİ Mİ? 
269
9.2. JENERİK SINIF TANIMI 
270
9.2.1. Jenerik Cember Sınıfı Tanımı 
270
9.2.2. Jenerik Cember Sınıfının Kullanılması 
271
9.2.4. Jenerik Yığın Sınıfı Tanımı 
273
9.2.5. Jenerik Yığın Sınıfı Tanımının String ve Integer İçin Kullanılışı 
274
9.3. JENERİK METOT 
275
9.3.1. Jenerik Metot 
275
9.3.2 Jenerik Alt Sınıf 
276
9.3.3. Metot Tanımında Ham Tip Kullanma 
278
9.3.4. Metot Tanımında Jenerik Tip Kullanma 
279
9.3.5. WildCard 
280
9.4. ÖRNEK PROGRAMLAR 
283
10. BÖLÜM:
VERİ DEPOLAMA
10. VERİ DEPOLAMA 
291
10.1. GİRİŞ 
291
10.2. Collection ARAYÜZÜ, AbstractCollection SINIFI ve Collections SINIFI 
291
10.2.1.Collection Arayüzü 
291
10.2.2. AbstractCollection Sınıfı 
293
10.2.3. Collections Sınıfı 
293
10.3. Iterator ARAYÜZÜ 
295
10.4. Set ARAYÜZÜ 
295
10.5. List Arayüzü 
297
10.5.1. MyList Arayüzü 
297
10.5.2. Vector Sınıfı 
303
10.5.3. Stack Sınıfı 
304
10.6. Queue ARAYÜZÜ 
306
10.6.1. Queue (Kuyruk) Arayüzü 
306
10.6.2. Queue Sınıfı 
308
10.6.3. Priority Queue (Öncelik Kuyruğu) Sınıfı 
308
10.7. Map ARAYÜZÜ 
310
11. BÖLÜM:
GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)
11. GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI) 
313
11.1. GİRİŞ 
313
11.1.1. GUI Bileşenleri 
313
11.1.2. Swing Bileşenleri 
314
11.2. JFrame / TAŞIYICILAR = ÇERÇEVELER 
316
11.2.1. JFrama Sınıfı 
317
11.2.2. Çerçeve Oluşturma 
317
11.2.3. Çerçeveye Eleman Ekleme 
318
11.3. ALT TAŞIYICILAR 
319
11.3.1. JPanel 
319
11.3.2. JEditorPane ve JTextPane 
321
11.3.3. JScrollPane 
322
11.3.4. JTabbedPane 
325
11.3.5. JSplitPane 
329
11.4. YERLEŞME DÜZENLEYİCİLERİ: Layout Managers 
334
11.4.1. FlowLayout Yerleşme Düzenleyicisi 
335
11.4.2. BoxLayout Yerleşme Düzenleyicisi 
337
11.4.3. GridLayout Yerleşme Düzenleyicisi 
338
11.4.4. GridBagLayout Yerleşme Düzenleyicisi 
339
11.4.5. BorderLayout Yerleşme Düzenleyicisi 
341
11.5. Color (renk) SINIFI 
343
11.6. Font SINIFI 
344
11.7. ImageIcon SINIFI 
345
12. BÖLÜM:
GRAFİK ÇİZME
12. GRAFİK ÇİZME 
349
12.1. GRAFİK 
349
12.1.1. Java Koordinat Sistemi 
349
12.1.2. Java Bileşenlerinin Koordinat Sistemleri 
350
12.1.3. Çerçeve ve Düğme Oluşturma 
350
12.2. Graphics SINIFI 
351
12.2.1. Graphics Sınıfının Metotları 
351
12.2.2. JLabel Sınıfı 
352
12.2.3. paintComponent() Metodu 
354
12.2.4. Panelin Üzerine Grafik Çizdirme 
356
12.2.5. Çizgi Şekli, Çizginin Uçları ve Çizgilerin Birleşme Yeri 
357
12.2.6. Bir Fonksiyonun Grafiğini Çizdirme 
360
12.2.7. Çan Eğrisinin Grafiği 
364
12.2.8. İkinci Dereceden Bir Polinomun Grafiği 
366
12.3. FigurePanel SINIFI 
368
12.4. Canvas SINIFI 
371
12.5. ARK ÇİZDİRME 
373
12.6. Polygon SINIFI 
375
13. BÖLÜM:
OLAY VE DİNLEYİCİ
13. OLAY VE DİNLEYİCİ 
379
13.1. OLAY (Event) 
379
13.1.1. Olayın Tanımı 
379
13.1.2. Olay Sınıfları 
379
13.2. DİNLEYİCİ (Listener) 
381
13.2.1. Dinleyici Kavramı 
381
13.2.2. Basit Örnekler 
383
13.3. ÖRNEKLER 
392
13.3.1 Fare (mouse) Olayları 
392
13.3.1.1. Fare Olaylarını Yöneten Sınıflar ve Arayüzler 
392
13.3.1.2. Fereyi Kullanarak Panel Üzerinden Mesaj Gönderme 
393
13.3.1.3. Fereyi Panelin Üzerinde Tıklatma 
394
13.3.1.4. Fereyi Panelin Üzerinde Sürükleme 
395
13.3.2. Tuş (key) Olayları 
400
13.3.3. Timer Sınıfı 
401
13.3.4. StillClock Sınıfı 
405
13.3.5. MessagePanel Sınıfı 
408
13.3.6. Olay ve Dinleyici 
410
13.3.7. Aç – Kapa 
412
13.3.8. Trafik Işıkları 
414
14. BÖLÜM:
SWING BİLEŞENLERİ
14. SWING BİLEŞENLERİ (Kontrol Yapıları) 
419
14.1. GİRİŞ 
419
14.2. SEÇME SINIFLARI 
419
14.2.1. JButton / Düğme 
419
14.2.2. JCheckBox / Onay Kutusu 
424
14.2.3 JRadioButton / Seçme Halkaları 
431
14.2.4. JComboBox / Çoktan Seçme 
440
14.2.5. Onay Kutusu, Seçme Halkaları, Etiket ve Metin Alanı 
447
14.3. JLabel / ETİKET 
451
14.4. METİN ALANI 
454
14.4.1. JTextField 
454
14.4.2. JTextArea 
458
14.4.3. JPasswordField 
463
14.4.4. JFormattedTextField 
467
14.4.5. JSpinner 
470
14.4.6. TextField 
471
14.5. JList / LİSTE 
473
14.6. JScrollBar / TARAYICI 
480
14.7. JSlider / SÜRÜKLEYİCİ 
484
14.8. MENÜ HAZIRLAMA 
491
14.8.1. Menü Çubuğu ve Alt–Menü Başlıklarını Oluşturma 
491
14.8.2. Alt–Menü Bileşenlerini Oluşturma 
493
14.8.3. Gerçekleştirecek İşlemleri Seçme 
496
14.8.4. Yapılacak İşlemler İçin Olay–Dinleyici İlişkisini Kurma 
500
14.8.5. Kısa Menüler 
505
14.8.6. Alt–Menü İçinde Onay Kutuları 
509
14.8.7. Alt–Alt–Menü İçinde Onay Kutuları 
512
14.8.6. Alt–Alt–Menü İçinde Seçme Halkaları 
514
14.8.7. (Image Icons), (Keyboard Mnemonics), and (Keyboard Accelerators) 
520
14.8.8. Popup Menü 
521
14.8.9. Popup Menü Bileşenlerine Ikon Ekleme 
526
15. BÖLÜM:
EKLER
15. EKLER 
529
E.1. Math SINIFININ METOTLARI 
529
E.1.1. Matematik Sınıfının Metotlarını Kullanma 
529
E.1.2. Trigonometrik Metotları Kullanma 
531
E.1.3. Yuvarlayıcı Metotları Kullanma 
533
E.1.4. min, max ve abs Metotlarını Kullanma 
535
E.1.5. Random Metotlarını Kullanma (1) 
536
E.1.6. Random Metotlarını Kullanma (2) 
537
E.2. İŞLEMCİLERİN ÖNCELİK SIRALARI 
539
E.3. KISALTMALAR 
540
16. BÖLÜM: KAYNAKLAR 
543
KAVRAMLAR DİZİNİ 
544