Ülkemizin gençlik ve spor alanlarındaki kamu diplomasisi imkanları belirlenirken, gençlik ve sporun kendi doğasında yer alan toplumsal, ekonomik, kültür, teknoloji, iletişim ve medya boyutlarıyla ele alınarak ülkemizin sahip olduğu ulusal güç unsurlarını gençlik ve spor organizasyonları, spor basını ve medyası aracılığıyla uluslararası alanda farkındalık yaratılması, görünürlüğün ve bilinirliğin artırılması açısından bu alanlardaki kamu diplomasisi uygulama alanı ve araçları hususunda tespitler yapılmaya çalışılmış.
Bu yoldan çıkılarak hazırlanan çalışma da uluslararası alanda "genel ülke tanıtımında ve ülkemize ilişkin "olumlu imaj oluşturulmasının yanı sıra, "olumsuz imajın iyileştirilmesi" konularında kullanılabilecek kamu diplomasisi aracı olarak gençlik ve spor alanlarındaki mevcut imkanların neler olabileceği ve bu imkanlar aracılığıyla dış kamuoyunda olumlu imaj yaratarak hedef kitleleri etkilemeye çalışma da Türkiye'nin yumuşak güç kullanımına nasıl katkıda bulunabileceği hakkında bilgi verilmiş.
(Önsözden)