Günümüzde, her konuda, hukukçunun yararlanacağı eserler bulunmaktadır.
Ancak: hukukçu, çoğun, kuramsal ağırlıklı bilimsel yapıtlardan çok. içlihallı yapıtları yeğlemektedir. Nedeni hukuk öğretim indeki e/bere dayanan ve öğrenciye araştırmaya, sorgulamaya yöneltmeyen öğretim düzenidir. Bu nedenle; uygulamada bilimsel yapıtları kullanmada ve işlemede zorlan il maktadır.
Hukuk alanında da teori ve pratik bir birini biitünleyen kavramlardır. Teori ve pratiğin birleştiği alan ise uygulamadır. Hukukçu, bilimsel yapıtlardan edindiği bilgilerden de yararlanarak sorunları çözerken; hukukçu kimliğini varsıllaştırmaklakalmaz hukukun gelişmesine de katkı da bulunur.
Yazar; bilginin ve bilgiyi kullanma yeteneğinin "hukukçunun onur sorunu" ve "doğru ve güvenli yargılanma hakkının" güvencesi olduğu inancıyla bu yapıtı hukukçunun yararlanmasına sunmaktadır.
Eser, araştıran, sorgulayan, tartışan ve hukukçu gibi düşünen hukukçuların yaygınlaşmasına yardım edecek ayrımlı bir çalışmanın ürünü olduğu iddiasını taşımaktadır.