Araştırma kapsamında, küresel doğan işletmelerin erken aşamalarda uluslararasılaşmasma etki eden kurucu/üst düzey yönetici düzeyindeki faktörlerin ve bu faktörlere ilişkin alt faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun için detaylı literatür incelemesi yapılarak kurucu/üst düzey yönetici düzeyindeki her bir faktörün ve alt faktörlerinin belirlenmesi için bir model oluşturulmuş.
Türkiye'de faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yurtdışı pazarlara açılma süreçlerinde etkili olan bu faktörler; küresel doğan ve geleneksel olarak yurtdışı pazarlara açılan işletmeler yönüyle karşılaştırılarak ele alınmış. Böylece küresel doğanların, geleneksel işletmelerden farklı olarak yurtdışı pazarlara erken açılabilmesinde etkili olan kurucu/üst düzey yönetici düzeyindeki faktörler belirlenmiş.
(Önsözden)