Çocuklara zorunlu eğitim dışında becerileri ve gelişimleriyle uyumlu, aktif katılım sağlayabilecekleri ortamlar yaratmak ve bu ortamlarda merak ettiklerini deneme fırsatı vermek, çocuğun hem kendine hem de sosyal çevresine olan güvenini geliştirecektir. Bu ortamı sağlayabilecek ücretsiz ve eşitlikçi tek kurum çocuk kütüphaneleridir.
Sosyal ve ekonomik göstergeler arasında ciddi bir farkın yaşandığı sosyal yapılarda, üst-sosyo ekonomik seviye ile alt-sosyo ekonomik seviyeye mensup olan çocukların toplumdaki temsil edilme gücünün dengelenmesi, ülke politikasının ve altyapısının uzun vadeli çıktıları için son derece kritik bir öneme sahiptir. Bu nedenle ülkelerin örgün eğitim dışındaki eğitim sağlayıcılarını yaygınlaştırmaya yönelik politikalar geliştirmesi gerekmektedir. Tam da bu nedenle, bütün dünyada çocukların esenliği için çalışan Çocuk Kütüphanelerinden yararlanmak ve Çocuk Kütüphanelerini Öğrenme Merkezi olarak kurgulamak zorundayız.
(Tanıtım Bülteninden)