Okulöncesi dönem, çocukta bilişsel gelişimin en hızlı olduğu yıllardır. Bu dönemde çocuktaki zihinsel faaliyetler okuma ve yazmaya hazırlık çalışmalarında edinilen bilgi ve beceriler yoluyla artar. Eğitim sistemimizde ilköğretimin birinci basamağının başlangıcı olan erken çocukluk eğitiminde okuma–yazmaya hazırlık çalışmaları, okul öncesi çocuklarının bilişsel becerilerinin gelişimine katkı sağlamakta ve 1. sınıfa başlamadan önce psikomotor becerilerinin gelişimini destekleme fırsatı sunmaktadır. Okuma yazmaya hazırlık çalışmaları, okulöncesi dönemdeki çocukların eğitiminde, diğer etkinliklerin yanı sıra onların algılama ve dikkat becerilerinin gelişmesini, işitsel ve görsel belleklerini geliştirmelerini, akıl yürütme, problem çözme, el–göz koordinasyonu ve kalem tutma becerilerini geliştirebilmelerini, eşleştirme, ilişki kurma, sıralama, gruplama gibi bilişsel fonksiyonlarını kullanabilmelerini sağlamaktadır.
Okulöncesi dönemde, okula zengin okuma–yazma deneyimi kazanmış olarak gelen çocuklar oldukça deneyimlidirler. Yazının soldan sağa yazıldığını, satır bittiğinde bir alt satıra geçildiğini, sayfa akış düzeninin soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru olduğu konusunda deneyim ve birikime sahiptirler. Kitapta yer alan etkinlikler ile çocukların okuma yazmaya hazırlık döneminde kullanacakları bilişsel ve psikomotor algı gelişimlerini destekleyecek aktivitelere yer verilmiştir.