Bu çalışma birer kitle kültürü ürünü olarak çizgi filmlerdeki ideolojik içerikleri bilgi sosyolojisi bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın özgün tarafı ise medya ürünlerinin yorumsamacı (hermeneutik) paradigma ile ideoloji analizine tabi tutulmasıdır.
Bu çalışma toplumsal kontrolü oluşturan bilginin hangi yollarla ve nasıl meydana geldiği sorusundan hareket etmektedir. Bu çalışmanın amacı ideoloji kavramını bilgi sosyolojisi içerisinde tanımlayarak çizgi filmleri sosyal kontrolün sağlanması bağlamında tahlil etmektir.
Çalışmada inceleme nesnesi olarak çizgi filmlerin ve özel olarak da Avatar ve Çille çizgi filmlerinin seçilmesinin sebebi, yine teorik çerçevede bahsedilen ideoloji kavramının bilgi sosyolojisi bağlamında ele alınmasıyla ilişkilidir.
(Önsözden)