FİKRİ VE SINAİ HAKLARA İLİŞKİN GENEL AÇIKLAMALAR
I. “FİKRİ VE SINAİ HAKLAR” VE “FİKRİ VE SINAİ MÜLKİYET HUKUKU”
17
A. Mülkiyet Hakkı ve Fikri ve Sınai Haklar
19
B. Fikri ve Sınai Mülkiyet Hukukunun Bir Dalı Olarak “Marka Hukuku” ve “Marka Hakları”
23
MARKA VE MARKA HAKKINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER
I. MARKA HAKLARININ GEÇMİŞİ
25
B. Türkiye’de Marka Haklarının Geçmişi
28
1. Cumhuriyet Öncesi Dönem
28
a. 551 sayılı Markalar Kanunu
31
b. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname
34
c. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Düzenlenişi
37
d. 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Düzenlenmesi Sorunu
39
II. MARKA KAVRAMI VE UNSURLARI
47
4. Açıklık ve Kesinlik
52
III. MARKANIN İŞLEVLERİ
54
A. Kaynak (Menşe, Köken) Gösterme İşlevi
54
A. İçerdikleri İşarete Göre Marka Türleri
57
2. Sözcükler ve Sözcük Grupları
57
6. Sesler, Kokular ve Tatlar
60
7. Pozisyon ve Hareket Markaları
61
B. Sahiplerine Göre Marka Türleri
62
2. Bireysel (Ferdi) Marka
62
4. Vekil (Ticari Temsilci veya Acente) Markası
64
C. Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Markalar
64
D. Kullanım Alanlarına Göre Markalar
65
E. Tanınmışlık Düzeylerine Göre Markalar
65
F. Tescilli ve Tescilli Olmayan Markalar
66
V. MARKANIN DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERDEN FARKLARI
66
A. Ticaret Unvanı ve İşletme Adı
66
B. İnternet Alan Adı (“Domain Name”)
67
C. Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adları
68
VI. TÜRK MARKA HUKUKUNA KAYNAK OLUŞTURAN ULUSLARARASI METİNLER
70
C. Markaların Uluslararası Tescili Konusunda Madrid Protokolü
71
D. Dünya Fikri Mülkiyet Organizasyonu Kurucu Sözleşmesi
72
E. Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması (“TRIPS”)
73
F. Markaların Tescili Amacıyla Mal ve Hizmetlerin Uluslararası Sınıflandırılmasına İlişkin Nice Anlaşması
74
G. Markaların Şekilli Elemanlarının Uluslararası Sınıflandırılmasını Tesis Eden Viyana Anlaşması (“Viyana Anlaşması”)
75
H. Marka Kanunu Anlaşması
76
İ. Avrupa Birliği Marka Tüzüğü ve Marka Direktifi
76
VII. 6769 SAYILI SMK KAPSAMINDA MARKA HAKKININ KAZANILMASI VE KORUNMASI
77
A. Marka Hakkının Doğumu ve Mülkiyet Hakkı Bağlamında Değerlendirilmesi
77
B. Marka Hakkının Mutlak Hak Niteliği ve Sınırları
81
C. Marka Hakkının Sona Ermesi
83
VIII. MARKA HAKKININ HUKUKEN KORUNMASININ GEREKLİLİĞİ
85
IX. MARKA HAKLARININ CEZA HUKUKU NORMLARIYLA KORUNMASI GEREKLİLİĞİ
88
6769 SAYILI SINAİ MÜLKİYET KANUNUNDA MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ DÜZENLENİŞİ
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ TÜRK CEZA HUKUKU NORMLARINA İLİŞKİN SINIFLANDIRMADAKİ YERİ
99
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ UNSURLARINA İLİŞKİN ORTAK HÜKÜMLER
103
III. MARKA HAKKINA İKTİBAS VEYA İLTİBAS SURETİYLE TECAVÜZ SUÇU
114
A. Korunan Hukuki Değer
115
3. Suçun Seçimlik Hareketleri: Mal Üretmek veya Hizmet Sunmak, İthal Etmek veya İhraç Etmek, Satışa Arz Etmek veya Satmak, Ticari Amaçla Satın Almak, Bulundurmak, Depolamak, Nakletmek Fiilleri
134
e. İthal veya İhraç Etmek
137
f. Ticari amaçla satın almak, bulundurmak, nakletmek, depolamak
140
D. Hukuka Aykırılık Unsuru
150
1. Hakkın Kullanılması
151
a. Markanın Tescile Uygun Kullanımı
151
b. Gerçek Hak Sahipliği
153
2. Hakkın Tüketilmesi
155
4. Dava Açılamayacak Kişiler
158
5. Tecavüzün Mevcut Olmadığına İlişkin Dava
159
E. Kusurluluğu Etkileyen Haller
160
IV. MARKA KORUMASI İŞARETİNİ KALDIRMA SUÇU (SMK M. 30/2)
162
A. İlgili Kanun Hükmü
162
B. Korunan Hukuki Değer
162
V. MARKA HAKKI ÜZERİNDE YETKİSİZ TASARRUFTA BULUNMA SUÇU
A. İlgili Kanun Hükmü
165
B. Korunan Hukuki Değer
166
VI. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARININ ÖZEL GÖRÜNÜŞ BİÇİMLERİ
172
4. Marka Hakkına Tecavüz Suçlarının Kabahatlerle İçtimaı
187
MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARINDA
YARGILAMA USULÜ VE YAPTIRIM
IV. KORUMA TEDBİRLERİ
202
VI. GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME
205
VIII. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SUÇLARINDA YAPTIRIM
207
C. Güvenlik Tedbirleri
209
D. Marka Hakkına Tecavüz Suçlarında Tüzel Kişilere Özgü Güvenlik Tedbirleri
211
E. Taklit Markalı Eşya, Makine ve Teçhizat Üzerinde Tescilli Marka Hakkı Sahibine Mülkiyet Hakkı Tanınması
211