Etkili iletişim kurma yeteneği çalışma hayatında ya da genel olarak tüm hayatta en önemli becerilerden biridir. İletişim olmadan herhangi bir işi başarmak mümkün değildir. Toplumu bir arada tutan iletişimdir. İletişim olmasa her birimiz hayatta sadece kendi tecrübelerimize dayanan bireyler olurduk. İletişim kurma düşüncesi, tecrübeleri ve duyguları aktarmayla insan ırkının gelişmesine imkan vermiştir.
İletişim, yönetim süreci içerisinde ve yönetsel faaliyetlerin etkin bir biçimde amaca ulaştırılmasında da önemli bir rol oynar. İş hayatında çeşitli kademelerdeki yöneticiler arasında yapılan bir araştırma, yöneticilerin zamanlarının % 75 ile % 95'ini iletişime ayırdıklarını ortaya çıkarmıştır. Telefon görüşmeleri, toplantılar, raporları inceleme, emir ve direktif verme, mektup yazma, gelen mesajları inceleme vb. gibi faaliyetler iletişim sürecinin örnekleridir.