Tarihsel süreç içerisinde meydana gelen gelişmeleri ortaya koymak eğitimde meydana gelen gelişmeler hakkında bir fikir sahibi olmak açısından oldukça önemlidir.
Bu kitap, Türkiye'de okul öncesi ve ilköğretim eğitiminde 1970-2010 yılları arasında meydana gelen gelişmeleri belirli başlıklar altında incelemek amacıyla yazılmıştır. Bu başlıklar: Yasal düzenlemeler, politikalar eğitim programları, ders kitapları, öğretmen yetiştirme, sekiz yıllık kesintisiz temel eğitim, projeler, coğrafi erişim, sayısal gelişmeler, fiziki yapı, finansmandır.
Tarihsel bir çalışma niteliğinde olan bu kitabın hazırlanması, konu başlıkları altında bilgilerin toplanarak değerlendirilmesi yoluyla yaklaşık iki yılı almış. Yoğun bir emek ve çalışmayı içeren kitabın tüm bölümlerinin, konuyla ilgilenen kişilere, öğrencilere, öğretmen adaylarına, bilimsel çalışma yapanlara, yeni çalışmalara kaynak oluşturacağı ve yol göstereceği umulmaktadır.