Bu kitabın yazımında, Türk Hentbol'u'un geleceğine, alt yapıda nitelikli olarak gerçekleştirilecek olan eğitim çalışmalarının yön vereceğine olan inancım etkili olmuştur.
Ülkemizde hareket eğitimine ve spora başlama yaşının Avrupa standartlarının çok üstünde olduğu, eğitim sistemimiz gereği çocukların erken yaşlarda hareket eğitimi sonrası spor dallarına yönelmelerinde büyük zorluklar yaşandığı bilinmektedir. Avrupa ülkelerindeki eğitim programlarının içeriğinde hareket ve spor eğitimi önemli yer tutmaktadır. Bu eğitim programlarının aynı zamanda öğrencilere, çok yönlülük, yaratıcılık, bağımsız düşünme, problem çözme, doğru karar verme, sürece etkin katılma ve iletişim becerileri ile; bilgi üretmeyi ve öğrenmeyi öğretmesi, kendilerini değer olarak görme ve farklılıklara değer verme becerilerini kazandırdığı bilinmektedir.