Ürün yerleştirme uygulaması Türkiye için çok yeni bir uygulama olsa da Hollywood’da uzun yıllardan beri kullanılan bir yöntemdir. Bir markanın film içeriğine yerleştirilmesi yoluyla gerçekleştirilen ürün yerleştirme uygulamasının film stüdyolarına ve filmde yerleştirmesi bulunan firmalara çok sayıda avantaj sağladığı bilinmektedir.
Bu kitap kapsamında ürün yerleştirmenin ortaya çıkış nedenleri ve tarihsel gelişimi, nasıl bir süreç sonucunda gerçekleştirildiği, süreçte yer alan birimlerin kimlerden oluştuğu, süreç içerisinde nelere dikkat edilmesi gerektiği ve Amerika Birleşik Devletleri’nde uygulamaya ilişkin yasal çerçevenin nasıl çizildiğinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Hollywood sinemasında ürün yerleştirme uygulaması tüm yönleriyle incelenirken örneklerle konu desteklenmektedir.