Bu kitap, yakın geçmişe kadar korumacı politikaların etkilerini tam olarak üzerinden atamadığını düşündüğümüz işletmelerimize yeniliğin gücünü göstererek, yenilik yapmaya teşvik etmek ve yenilik çalışmalarında başarılarını artırabilecek çeşitli yaklaşımları ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Kitap, değişen rekabet ortamı, rekabet üstünlüğü ve modelleri, yenilik ve yeniliğin stratejik önemi, yenilik sürecinde bilişim teknolojileri, kalite uygulamalarının yenilik faaliyetlerine katkısı ve araştırma geliştirme olmak üzere altı kısımdan oluşmaktadır. Kitapta incelenen konuların strateji oluşturma, yenilik ve bilişim teknolojisi ile ilgili süreçlerde yer alan uygulayıcılara olduğu kadar, konuyla ilgilenen akademisyen, işletme, ekonomi ve mühendislik bölümü öğrencilerine ve her düzeydeki okuyucuya da yararlı olacağına inanıyoruz.