Kitabın amacı: Bu kitap dinamik geometri programlarından biri olan “Geometer’s skethcpad“ (GSP) ile geometri öğretimini desteklemek için hazırlanmıştır. Bu kitabın temel felsefesi öğreniciye bir yandan GSP kullanmayı öğretmek bir yandan da geometri öğretiminde GSP ile ne tür uygulamalar yapılabileceğini keşfettirmektir. “Bilgisayar Destekli Geometri“ adlı bu kitap, ilköğretim birinci ve ikinci kademede yer alan geometri konularının alt öğrenme alanlarına göre hazırlanmıştır. Konular basitten zora, sınıf seviyesi belirlemeden, bir önceki öğrenme hedeflerinin bir sonrakini destekleyecek şekilde ilerlemektedir. Kitapta öğreniciye “GSP“ programı kullanımı öğretilirken tüm işlem basamakları sade bir dille, adım–adım anlatılarak, kendi kendine öğrenebilme hedeflenmiştir. İlköğretim ve orta öğretim düzeylerinde geometri dersinin öğretimini içeren bu uygulamalarda tümevarım ve tümdengelim yöntemlerinin kullanımıyla işlenişler de yer almaktadır. Öğrenicinin beklentileri: Öğreniciyi öğretmen ve öğrenci olarak iki grupta düşünebiliriz. Öğretmen açısından bakılırsa; teknoloji destekli geometri öğretimi yaparken etkili öğretmeye yönelik etkinlikler hazırlayabilmelerine yardımcı olur.
“ GSP “ ile hazırlanan etkili öğretimi destekleyen uygulamalar doğrultusunda, öğrenciler soyut temellere dayanan birçok geometrik şekillerin özelliklerini, sezgisel ve analitik olarak keşfe ve geliştirmeye açık hale gelecektir. Öğrenciler açısından bakılacak olursa en çok sempatiyle yaklaşılan eğitim materyalinin de bilgisayarlar olduğu düşünülürse GSP kullanabileceğimiz en yararlı öğretim yöntemlerinden biri olarak düşünülebilir. Öğrenciler bu program yardımı ile deneyerek, keşfederek ve en önemlisi kendileri yaparak, yaşayarak öğreneceklerdir. Bu program kullanılarak çok daha ileri düzeyde uygulamalar hazırlanabilir. Bu öğrenicinin programı öğrenmek için göstereceği gayrete ve hayallerine kalmıştır. Kitabın İçeriği: Bu kitap Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim müfredatında matematik dersinde yapmış olduğu değişiklikler de dikkate alınarak hazırlanmıştır.
“Doğru”,” Doğru Parçası ve Işın”, “Açılar”, “Çokgenler”, “Eşlik ve Benzerlik”, “Çember ve Daire”, “Geometrik Cisimler”, “Üçgenler”, “Simetri”, “Dönüşüm Geometrisi”, “İz Düşümü”, “Örüntü ve Süslemeler” alt öğrenme alanlarına ait uygulamalar geliştirilmiştir. Özellikle müfredata yeni eklenen “Örüntü ve Süslemeler” ”İz Düşümü “ ve “Dönüşüm Geometrisi” (ötelemeli yansıma ve şifrelemeye ait kazanımlar) alt öğrenme alanlarına ait GSP uygulamalarına yer verilmiştir. Örüntü ve Süslemeler alt öğrenme alanında öğrenicinin şekiller arasındaki örüntü (anlamlı tekrar) kavramlarını algılaması ve bu yolla desenler, tasarımlar oluşturması beklenmektedir. Öğreniciler GSP programındaki hazır menüler de bulunan Öteleme, Yansıma (dikey, yatay), Dönme ve Ötelemeli yansımayı sağlayan komutlar yardımıyla örüntü süsleme çalışmalarını kolay bir şekilde yapabileceklerini keşfederler. Ayrıca GSP de yer alan hazır menülerden yararlanarak Fraktallerin oluşturulmasını da gerçekleştirebilirler. Ayrıca gerçek yaşantıdaki matematiği keşfettirecek uygulamalara da yer verilmiştir.