Bu kitabın temel amacı, öğretmen ve öğretmen adaylarına, öğretmenlik mesleğine yönelik temel bilgi ve beceriler kazandırarak, öğrenme–öğretme etkinliklerinde mevcut olan bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Kitap 9 bölüm olarak geliştirilmiştir. Kitabın birinci bölümü eğitimle ilgili temel kavram ve ilkeleri içermekte olup, ikinci bölüm öğretim programı ve temel öğeleri, üçüncü bölüm hedef ve davranışları, dördüncü bölüm içerik, beşinci bölüm öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri, altıncı bölüm öğretim materyalleri, yedinci bölüm ölçme ve değerlendirme, sekizinci bölüm eğitimde yeni yönelimler ve dokuzuncu bölüm öğretim etkinliklerini planlama etkinliklerini içermektedir.
Kitap içerisinde yer alan tüm bölümler detaylı olarak açıklanmakta, ayrıca her bölümün sonunda bölüm özeti ve değerlendirme çalışmaları yer almaktadır. Böylece her öğrenci ünite sonunda değerlendirme çalışmaları ile bilgi düzeyini test etme şansı bulmaktadır.