Bilişim sektöründeki hızlı gelişmeye paralel olarak ticaret anlayışı da değişti. Şirketler ürünlerini web sayfaları üzerinden pazarlamaya ve elektronik ortama uygun reklamcılık stratejileri geliştirmeye başladılar.
Müşteri ilişkileri farklı bir boyut kazanarak, hakların ve sorumlulukların yeniden tanımlanmasına ya da genişletilmesine neden oldu. Sistem kaynaklı güvenlik sorunlarının giderilmesi küçük ölçekte gerçekleşirken, yasal boşluklara yönelik düzenlemeler geniş ölçekte değerlendirilmesi gereken bir konu haline geldi. Buket Öztuna Cox''un kaleminden çıkan Avrupa Birliği Hukukunda Elektronik Ticaret ve Türkiye''deki Gelişmeler, tam da Türkiye''de Avrupa Birliği''ne yönelik düzenlemeler yapılırken, elektronik ticaret alanındaki yasal düzenlemelerin önemine dikkat çekiyor. Kitap Avrupa Birliği''nde elektronik ticaretin hukuki durumunu anlatırken, elektronik ticaretin teknolojik boyutuyla yasal boyutunun etkileşimini de ortaya koyuyor.
Kitapta Türkiye''nin konuya yaklaşımından ve bu alandaki çalışmalarından da bahsediliyor. Elektronik ticaretin olanaklarından faydalanmak isteyenlerin ufkunu genişletecek bir kaynak.